Oriënterende fase, wat vragen

Hello!

Ik ben mij aan het oriënteren op een leuke vakantie in februari of maart.
Sri Lanka is een van de landen die hoog op mijn lijstje staan, ik weet er echter nog niet heel veel van af.
In de eerste plaats zou ik graag willen weten of het een relatief veilig land is om alleen te reizen als vrouw. Ervaringen?
Daarnaast, welke plaatsen raden jullie mij aan om te bezoeken? Mijn interesses liggen voornamelijk bij de mooie natuur en wildlife (diervriendelijk graag, dus geen ritjes op olifanten e.d.).
Ik begreep dat het ook mogelijk is om walvissen, orka’s en dolfijnen te spotten op zee?
Zijn er ook ergens goede snorkelmogelijkheden rond feb-mrt? Een paar dagen zon, zee, strand is ook erg fijn. Weet je een leuke route, deel het :slight_smile:

Bedankt alvast!

Hoi Jasmijn,

1] Jazeker, redelijk veilig; beter dan grote delen van India bijvoorbeeld. Maar blijft opletten: niet alleen in OV of donkere straatjes na 6 uur, geen drankjes aannemen van onbekenden etc.
2] Habarana - Kandy - Ella - Mirissa is voor die tijd een mooi rondje. Safari bij Habarana, de zee op en zonnen bij Mirissa.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]
Sukses,

Thanks voor de info. Wellicht dat ik me in een later stadium nogmaals tot wereldwijzer zal wenden voor vragen. (wanneer de plannen wat concreter zijn).