Ik ben op zoek naar informatie over eventuele opvanghuizen voor vrouwen in Marokko. Bestaat er zoiets in Marokko?
Wie heeft infomatie hierover. Wat wordt er zoal gedaan voor een vrouw. Regelen ze een huis en werk voor je?
Als je iets weet mail het dan naar: colina2@tiscali.nl :ph34r:
Hallo Dalila,
Het is moeilijk om de informatie die jij zoekt hier te vinden. Ik heb diverse instanties een berichtje gestuurd met de vraag om ons op dat gebied wat verder te helpen. Het is wel niet echt een onderwerp voor dit forum maar ik kan me goed voorstellen dat je alles probeert. Zodra ik wat informatie binnenkrijg zet ik hier wel een berichtje voor je neer.
Groetjes,
Marianna
Hallo Dalila,
Bij mijn weten bestaat er niets zoiets als een opvanghuis voor vrouwen. Over het algemeen zijn de rechten vrouwen v.w.b. opvang na scheiding en/of mishandeling (bedoel je dat?) slecht of nauwelijks geregeld. Vrouwen moeten in voorkomende gevallen terug naar de ouders of andere familie en/of kennissen die ze willen opvangen.
Werk is al helemaal iets waar vrouwen zelf voor moeten zorgen als het al te vinden is.
In een land waar de werkloosheid zeer hoog is en er voor kostwinners nauwelijks werk te vinden is, heeft een alleenstaande vrouw het al helemaal moeilijk. Sorry, Delila, dat is alles wat ik je erover kan vertellen.