Opstanden in Thailand

Weet iemand hoe het zit met de veiligheid op dit moment in Thailand? Hoor namelijk verhalen over opstanden en dat de vliegvelden zijn afgesloten. Ook zouden de treinen niet meer rijden? Is het nu nog wel mogelijk om te gaan backpacken? Ik vertrek namelijk over 2 weken. Hoop dat iemand een antwoord weet…

Groetjes Anke

Er is geen negatief reisadvies afgegeven voor Thailand. Bangkok Airport is niet afgesloten, dus blijft het een komen en gaan van toeristen. Sommige regionale luchthavens worden afgesloten (maar Phuket was alweer geopend)…over het algemeen kan je hinder ondervinden met de trein of het vliegtuig…maar hee, een backpacker kan zich ook per bus vervoeren. Tsja wat betreft de veiligheid moet je je natuurlijk niet in de grote massa begeven. Ik denk overigens dat je snel in de gaten zult hebben (dat zie je echt op mijlen afstand), waar wel en waar niet te begeven.

Succes en laat je niet te snel ontmoedigen,
Joe

Ik sluit me helemaal bij m’n stadgenoot aan en zou je niet te snel laten ontmoedigen door de huidige situatie. Demonstraties tegen deze regering zijn al maanden aan de orde van de dag. Helaas zijn ze vorige week iets verder gegaan en hebben ze een aantal luchthavens geblokkeerd (Phuket, Krabi en Hat Yai). Zoals Joe al aangeeft is de luchthaven van Phuket inmiddels weer vrij van blokkades. Hoe het momenteel met Krabi en Hat Yai staat weet ik niet.

Treinen beginnen voor zover ik weet weer te rijden, hoewel niet in alle delen van het land.
Grote kans dat treinen en vliegtuigen over 2 weken weer volgens schema rijden.

Toerisme is natuurlijk inkomstenbron nr 1 in Thailand, dus ik hoop dat die Thai zelf ook inzien dat hoe langer deze blokkades en stakingen duren, hoe meer toeristen er toch zullen wegblijven met alle consequenties vandien…zonder toeristen komt er helemaal geen geld meer binnen…

Mocht de situatie komende dagen veranderen, zal ik proberen op het forum hier zoveel mogelijk info te plaatsen…(zie de rubriek: Het laatste Thailand-nieuws)

…het reisadvies is nog niet gewijzigd, maar houd voor de zekerheid deze site in de gaten: www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/reisadviezen,reisadvies_thailand.html

Groet,
Joe