Oproep aan Nederlandse bewoners in Thailand

Beste Allemaal,

Mijn vriendin en ik willen volgend jaar zeker naar Thailand op vakantie en willen ons serieus laten inspireren voor dit land om later er te gaan vestigen.
Wij zoeken Nederlandse bewoners in Thailand die ons willen helpen en begeleiden. Wij denken aan een verblijf van 3/4 weken bij een nederlandse familie die ons kan rondleiden in Thailand en alle mooie plekken kunnen laten zien. Verder willen wij veel informatie ontvangen van alle in en outs van Thailand. We zijn niet veeleisend en uiteraard is het niet de bedoeling dat we elkaar in de weg lopen. Maar wij vinden het wel heel fijn als we medelanders kunnen ontmoeten dat voelt prettige.

Ik hoop dat er mensen zijn die dat willen.
mailadres: [EMAIL=“wcrown@gmx.net”]wcrown@gmx.net

Alvast bedankt voor de medewerking.

mvg,

Rob en Janka (46 en 53 jaar)

Stuur een PM wat je precies wilt, en ik kan je mischien helpen op Phuket.

Beste Steven,

Wat wij in gedachten hebben, kunnen bivakeren bij een Nederlands/Vlaams gezin en in de periode 3/4 weken met elkander discusseren over het wel en wee in Thailand.
Zonder elkander voor de voeten te lopen.
Misschien een planning maken op welke dagen wat kunnen zien en beleven.
En gezamelijk praten over Thailand. Aangezien wij nog nooit geweest zijn leek ons het prettig om met een nederlands sprekende gezin te vertoeven.

Wil je me mailen naar: [EMAIL=“wcrown@gmx.net”]wcrown@gmx.net

bedankt voor je reaktie.

mvg,

Rob en Janka

Wat wij in gedachten hebben, kunnen bivakeren bij een Nederlands/Vlaams gezin en in de periode 3/4 weken met elkander discusseren over het wel en wee in Thailand.

Ik denk dat het beter is om over te praten per PM, vandaar mijn verzoek om een PM te zenden en niet hier de informatie te geven.

Maar goed: sorry, 3-4 weken bij ons bivakeren: nee.

Beste Steven,

Ben nieuw hier en jij hebt het over pm, zal ff niet weten wat dat inhoud.

mvg,

Rob

Hoi Rob,

Om Steven een PM te sturen, klik je boven zijn avatar (foto) op zijn naam (gewoon linkermuisknop), vervolgens krijg je een klein menuutje te zien en daar staat bij stuur een privebericht aan steven.

En dan kan je hem een prive-berichtje sturen !

Succes !

Ja dank je had het al begrepen en gedaan!

Rob

Rob,
Steven heeft al geweigerd en dat is maar goed ook.
Het heeft namelijk geen zin om 3 a 4 weken op 1 plek te vertoeven en alle voors en tegens over Thailand uit 1 hoek te horen (al zijn Stevens’ voors en tegens behoorlijk objectief).

Je kunt beter vooraf bepalen welke gebieden je tijdens afgelopen bezoeken interessant vond of welke gebieden je mogelijk interessant gaat vinden; wat wil je gaan doen en wat heb je te besteden.

Dus buiten het feit dat niet veel mensen je op zullen nemen, kun je e.e.a. beter op eigen houtje zoeken en ondervinden.

Hier op dit forum (en nog andere fori) vind je in ieder geval talloze mensen die je met raad en daad ter wille zullen zijn.

Hallo,

Een aanrader: Om je voor te bereiden kun je een taalcursus kopen van link verwijderd. Zij hebben een 3 uur durende DVD (kijkt als een film) en boek waarmee je met vrij weinig moeite in Nederland basis Thais kunt leren.

Ik heb er zelf vrij snel Thais maar ook Isaan Thais mee geleerd.

Groet, Richard Khon Kaen.

hallo Richard ik weet niet wat dit met de vraag te maken heeft, in de 4 berichten die je hebt geplaatst op wereldwijzer heb je nu al drie keer op deze manier de link naar een thaise cursus geplaatst
dit begint op reclame te lijken

groet dirk

Isaan Thais? Dat is toch het dialect Lao !! Mai pen rai(Thais) boh pen jang(Lao) maakt niet uit(Nederlands).

Eerste keer naar Thailand gaan,en dan later je eigen stekie hebben???sorry moet toch ffkes krabben in mijn haar!!!tjaaa???Ik heb er geen woorden voor,veel geluk voor later.gegroet:georgessiam.(eerst kruipen dan stappen en daarna lopen)

Dirk ik zal eens reclame maken voor mijzelf,nog 13dagen en ik vertrek naar Laos met E…D naar Bangkok,en daarna vlieg ik door naar Luang Prabang met…deju ik ben hem vergeten!!ha ha ha…Dat we maar eens lachen af en toe,is goed voor de lachspieren zeggen ze.gegroet:georgessiam.

George daar heb je i…d…d helemaal gelijk in haha