Naar aanleiding van het feit dat we diverse malen ervaren hebben belazerd te worden door touroperators, lijkt het ons een goed idee om binnen dit onderwerp een samenstelling te maken van agencies die - zacht gezegd - hun beloftes niet nakomen, of erger. Op deze manier kunnen reizigers elkaar hopelijk goed van dienst zijn.
Graag maken we zelf een begin met deze zwarte lijst:
:mad: PeruPlanet (of Puma-adventures) in Cusco (incatrail).
Redenen:
Vele leugens :lie: , slechte dienstverlening aan toeristen, slechte behandeling in alle opzichten van dragers, maar bovenal… Lees zelf onze andere post op: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=16740 (onderwerp: incatrail in peru goedkoper als je in december boekt).
Tja, na de zoveelste bar slechte ervaring met Iberia krijg ik ook steeds meer animo om een bijdrage te leveren aan een zwarte lijst. Vanuit Argentinie met bijna 11 uur vertraging vertrokken. Volgens de recente (februari 2005) Europesee wetgeving is men verplicht de gehele ticket te vergoeden. Geheel volgens de richtlijnen tijdig en correct bij Iberia claim ingediend maar vervolgens begint het grote “doorschuifspel” bij deze firma: een brief van Iberia zonder telefoonnummer, telefooncomputers die naar elkaar verwijzen waarna je tenslotte bij de reserveringsafdeling terecht komt die niets van klachten wil horen , enfin volgens de wet heb je het “Recht” maar Iberia geeft het je domweg niet. Inmiddels heb ik juridische ondersteuning gekregen en ik zal niet aarzelen waar dan ook van deze praktijken melding te maken want inmiddels weet ik dat veel meer pasagiers hier tegen aanlopen. : Iberia dus op de lijst AUB!
We hebben net een mooie reis van 5 weken (37 dagen) achter de rug door Boliva en Peru. Geheel geboekt via Peru Planet. Alle vervoer, transfers, excursies, en hotels waren prima geregeld. We werden overal opgewacht. Grotendeels Individueel. Maar sommige excursies in internationaal gezelschap waaronder ook de 4 daagse Machu Picchu trail. Dit is ons heel goed bevallen.Ook de informatie die we kregen was duidelijk. ONZE TIP… Kijk ook eens op de site van Peru Panet onderdeel van South America Planet.
We waren na berichten in het verleden op deze site niet zeker of we wel via hun moesten boeken. Maar we kunnen uit eigen ervaring nu zeker zeggen dat we een fantastische reis hebben gemaakt. Dank je Dirk!!!
We hebben net een mooie reis van 5 weken (37 dagen) achter de rug door Boliva en Peru. Geheel geboekt via Peru Planet. Alle vervoer, transfers, excursies, en hotels waren prima geregeld. We werden overal opgewacht. Grotendeels Individueel. Maar sommige excursies in internationaal gezelschap waaronder ook de 4 daagse Machu Picchu trail. Dit is ons heel goed bevallen.Ook de informatie die we kregen was duidelijk. ONZE TIP… Kijk ook eens op de site van Peru Panet onderdeel van South America Planet.
We waren na berichten in het verleden op deze site niet zeker of we wel via hun moesten boeken. Maar we kunnen uit eigen ervaring nu zeker zeggen dat we een fantastische reis hebben gemaakt. Dank je Dirk!!!
Het ziet er weer naar uit dat Dirk, eigenaar van Peru Planet, weer onder synoniemen valse berichten plaatst. Puur over PeruPlanet, zoals altijd, en uiteraard zeer positief. Jammer.
Ik blijf voor je waarschuwen, Dirk, want jij was op zijn zachtst gezegd niet oprecht, dat weet je heel goed en ik zal dat ook niet vergeten en op deze manier je ook nooit vergeven.
Ik weet niet wat er in jullie verleden 2004??? is gebeurd. 7 jaar geleden. Maar blijkbaar heeft het je echt geraakt. Of ben je van een andere reisorganisatie/concurent? Ik ben echt niet van Peru Planet.!!! En ja beste andere reizigers we hebben echt een goede 37 daagse individuele reis gehad die via Peru planet geboekt was. Jammer dat dit een nare reactie geeft. Dat was zeker niet mijn bedoeling!!!
Ok, prima, wie weet is e.e.a. verbeterd inmiddels. En wie weet wel mede doordat vele mensen op internetfora hebben gewaarschuwd voor Peru Planet (niet voor niets was er een speciale internationale “anti-PeruPlanet-website” opgericht). Destijds was er sprake van - so to speak - postkoloniaal gedrag van onze Belgische vrind jegens de locals en van eigentijdse hufterigheid jegens de toeristen.
p.s. En nee, ik ben niet van een concurrent; zoek maar op de geschiedenis van mijn posts; mijn vragen dateren al van ruim voor mijn Peru-reis in 2005. Ik ben een gewone reiziger die weigert te accepteren dat buitenlanders (Europeanen in het buitenland) zich ronduit schandalig gedragen.