Openlucht schaatsbaan met schaatsen te huur

Hoi,

Ik ben in januari 5 dagen in New York City. Verblijf in Brooklyn maar zal natuurlijk ook veel op Manhattan zijn.

Nou leek het me geinig om ergens in NYC wat rondjes te krabbelen op een ijsbaan in de open lucht. Ik kan alleen schaatsen op harde noren (combi-noren) of ijshockeyschaatsen.
Wie weet er in New York een leuk openlucht-ijsbaantje waar je ook zulke schaatsen kunt huren? Liefst wat groter dan een tennisveldje, waar mensen ook echt rondes schaatsen? En het liefst ook nog met wat (warms) te drinken er naast te koop?

Thanks!

Hi,

Momenteel zit ik alweer dik 2 maanden in New York, maar helaas nog niet wezen schaatsen… Natuurlijk wel een aantal schaatsplekken tegen gekomen. Allemaal zijn deze in de openlucht en hangt er een gezellige winterse sfeer omheen. Je kunt bij de meeste schaatsplekken ook gewoon schaatsten huren, maar geen idee of deze voldoen aan wat jij omschreef.

Citi Pond, Bryan Park (vlakbij Times Square) *40th-42th street, tussen 5th - 6th Avenue *
Gratis entree, schaatshuur $14, niet reusachtig maar je kunt er wel gezellig rondjes schaatsen, zit overigens kerstmarkt en bar bij.

Rockerfeller Center (wederom dicht bij Times Square) 47th-50th street, tussen 5th - 7th Avenue
Entree volw $20-25 en kind $12-15, schaatshuur $10, stukje kleiner dan Bryan Park en heel druk en toeristisch, wel gezellige sfeer en je kunt er ook wat warms drinken :wink:

**Wollman Rink (Central Park, East side) ** tussen 62th-63th street
Entree volw $11-17 en kind $6, schaatshuur $7, Misschien wel het bekendste schaatsplekje van New York, volgens mij ook zo’n beetje de grootste, ook hier kun je weer wat drinken en na afloop naar Columbus Circle (59th street) kerstmarktje bezoeken!

Dit zijn de 3 die ik zelf vaker tegenkom en je informatie over kan geven. Hopelijk help ik jou hiermee een beetje opweg, als je meer vragen hebt hoor ik het graag! Geniet van je verblijf in New York!

Groetjes,
Bram

Dank je!
Ik had hier ook goeie info gevonden: http://gonyc.about.com/od/iceskatinginnyc/Ice_Skating_in_New_York_City.htm

Daar had ik ook de prijsinformatie gevonden :slight_smile:

Dank je. Die in Central Park lijkt me wel leuk!

Ik denk dat ik daar deze week idd ook eens ga schaatsen :slight_smile: