Openbaar vervoer

Hey,

In juli gaan mijn vriendin en ik naar Mexico, waarbij we zelf willen rondreizen van Cancun naar Pelenque. Hierbij willen we langs de kust ( en dus via Merida en Campeche) reizen, dan de oversteek naar Chetumal, daarna weer terug naar Cancun. We hebben wel wat ervaring in het rondreizen in Azie (Thailand en Indonesie). Maar we gaan er van uit dat het in Mexico heel anders is. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of advieze? is het openbaar vervoer aan te bevelen of is het verstandiger om een auto te huren?

Pauline en Jur

Hoi Pauline en Jur,

het openbaar vervoer is is in Mexico nog iets beter geregeld dan in Thailand. Dit is zeker een aanrader om te doen. De beschreven route heb ik zo lang geleden ook gedaan en is makkelijk. Kijk maar eens in mijn blog hier op Wereldwijzer en klik links op Mexico 2009.

Als je nog vragen heb stel ze gerust.

Openbaar vervoer is prima! Luxe touringcars… Weet alleen niet meer welke maatschappij. Heb zelf met gap adventures een rondreis gemaakt waarbij we voornamelijk van OV gebruik hebben gemaakt! Heb geen idee hoe het zit met reserveren, maar volgens mij is dit best makkelijk

Op deze site van Ticketbus kun je zien hoe vaak er langeafstandbussen rijden op de routes die je wil gaan doen: http://www.ticketbus.com.mx/wtbkd/index.jsp. Bovendien kun je ook al tickets kopen, mocht je dat willen. Sowieso is reserveren/ticket kopen een tot twee dagen van tevoren in het hoogseizoen (zomer) wel aan te raden.

Met de bus reizen is een stuk goedkoper dan met de auto en het langeafstands-OV is prima geregeld in Mexico! Bovendien is autorijden soms een behoorlijke uitdaging, qua rijgedrag van anderen, slechte wegen en een recordhoeveelheid verkeersdrempels en slechte wegen.

Veel plezier!
Saskia