Volgende maand ,februari gaan we voor drie weken naar patong beach,hotel sea vieuw.Is achteraan aan het strand gelegen.Heeft er iemand een idee of dit hotel vanuit phuket airport met openbaar vervoer (bus) bereikbaar is.Of zou een taxi goedkoper zijn voor twee personen.Hopende op een antwoordje,groeten van
Volgens mij is de rit van het vliegveld naar Patong beach 500, of 600 Bath met een taxi. Zeker weten doe ik dit niet meer, dus misschien dat iemand anders dit kan bevestigen? Deze rit heb ik destijds alleen gemaakt, dus met zijn 2en zou het niet gek veel duurder moeten zijn!
Je kunt het ook helemaal budget doen, vanaf Phuket Airport verlaat er ook een bus naar Patong voor 85 bath . Maar dit heeft dan ook de nodige stops voor iedereen die er onderweg bij wil. En dus bus kan ook aardig vol raken, en ik weet niet hoeveel bagage jullie bij je hebben.
Taxi naar Patong 300 bath!
Nieuw de laatste twee jaar , vaste prijs tegen de woekerprijven van dubbel en meer !
Bij het buitenkomen rechts koop een vouchet voor 300 bath !
De afstand van het vliegveld naar "patong beach"is ongeveer 40km,dus laten we zeggen dat je er 45minuten overdoet tot je bestemming!Prijs?tjaaa,mag je wel rekenen op 450/500bath.Iets duurder is de prive minivan,1100/1150bath!met een bus van phuket airport naar phuket town kost ongeveer 52bath of je neemt de airportbus(ik dacht 120bath??kan misschien verkeerd zijn)gegroet:georgessiam.
Vanuit Phuket Airport gaat er een bus naar Phuket Town, niet naar Patong. Vanuit Phuket Town kun je dan de bus nemen naar Patong.
Alternatieven: rechtstreekse taxi vanaf het vliegveld, of een gedeelde minibus vanaf het vliegveld (laatste kost 180 Baht pp, meter taxi ca 500 Baht in totaal).
Alvast bedankt voor uw reactie!
Ik had onlangs de vraag gesteld via een pm aan iemand die nu in Th zit en die beweerde dat dit nieuw was sinds twee jaar dit om de woekerprijzen tegen te gaan.Je koopt een voucher met vaste prijs en daarmee ga je naar de metertaxi .
Wij zijn de laatste twee jaar met Besttours geweest en die vroeger ons 16 euro.
Dit jaar gaan we op eigen houtje en zo ben ik op zoek naar de vervoerprijzen van de verschillende luchthavens.
Sorry als ik fout zit, anders graag reaktie van iemand anders!
Die persoon die mij de informatie bezorgde gaat ook naar patong op het einde van zijn reis ,ik vraag het hem nog eens.
Groetjes Frank
Je komt de terminal uit, gaat naar rechts en betaalt 100 baht aan de persoon achter de balie. Je taxi komt, en je betaalt gewoon wat op de meter staat. Patong zal alles bij elkaar een 500 Baht zijn, mogelijk zelfs iets minder.
e taxiprijzen richting Patong beach.
De taximeters dat Ghillemyn Rik op het andere forum vertelde, zijn inderdaad de geparkeerde metertaxis die aan de balie moeten gereserveerd worden ( stijl Survanaphoom) De balie bevind zich onmiddellijk rechts tegen de muur als je de airport buitenkomt net aan de grote asbak. Je betaald daar 300bth en krijgt een voucher en klaar is kees. Deze ‘service’ bestaat nog maar 2 jaar en wil een hak zetten aan de woekerprijzen van de privétaxis die steevast 650bth vragen.
de informatie klopt zoals gezegd niet, de prijs voor het boeken is 100 baht, geen 300. Daar komt vervolgens nog bij wat op de meter staat, in totaal circa 500 baht.
De doelstelling is ook niet de limousines een hak te zetten, wat overigens zeer welkom is, maar om geld te verdienen.
Vanuit Bangkok luchthaven heb ik een rechtstreekse shuttlebus naar mijn hotel (namelijk sawadee khaosan inn)Vanuit Phuket airport wordt hier veel over taxis besproken.Kan ik daar op uit maken dat er geen rechtstreekse luchthavenshuttle bestaat richting patong beach?
mvg,
Klopt. je hebt de keuze tussen een prive taxi in verschillende varieteiten (metertaxi, 2 verschillende limousine aanbieders), een taxi delen met iemand die je op het het vliegveld ontmoet of een gedeelde minibus.
je kunt het beste een 2 persoonstaxi nemen als je snel wilt zijn…ongeveer 30 minuten later ben je in patong.
taxibusje is wat voordeliger,maar die stopt meteen op de hoek bij zo’n toeristenpost waar ze je allerlei excursies trips en hotels aanbieden…
das vrij irritant als je al geboekt hebt en naar het strand verlangt…lol
Goed onderhandelen en onder de 500 baht moet zeker lukken…