Taxi Phuket airport naar Patong Beach?

Hallo,

Even een vraagje: als ik aankom op de luchthaven van Phuket moet ik zelf nog vervoer regelen naar mijn hotel in Patong Beach.
Wat is dan het handigst/goedkoopst?? In Indonesie had je de Blue Bird Taxi’s, die reden verplicht met de meter aan zodat je niet gefopt werd. Hoe werkt dat in Thailand? Of is er bijvoorbeeld een regelmatige busverbinding naar Patong?
En wat ben je ongeveer kwijt als je met de taxi naar Patong gaat vanaf de luchthaven???>>>

Je kunt een shared minivan nemen, kost 150 Baht naar Patong, of een meter taxi (zet de meter niet aan trouwens), kost geloof ik 500 Baht, of eenairport taxi/limousine, kost 600 Baht.

Hoi,

En die staan ook gewoon bij de luchthaven? Want ik reis alleen…em je bent natuurlijk helemaal gaar als je aankomt…(ik wel) Zijn ze herkenbaar aan een kleur of zo?
Sorry dat ik zoveel vraag hoor, maar het is echt weer totaal allemaal nieuw,

Ja, die staan bij de luchthaven. Er zijn voldoende touts die je dit allemaal aansmeren, je moet alleen kiezen.

dus de "meter"taxi’s hebben net als op samui last van een chronisch kapotte meter?

Kijk, dat scheelt even, 150 baht…
Ik neem aan dat het ook hier onderhandelen is over de prijs, net als Indonesie??
Maar ik denk dat 600 baht met een taxi ook niet echt duur is van het vliegveld naar Patong…

Het is fijn om zoveel reactie te krijgen op dit forum, ik begrijp ook dat een aantal van jullie er ook daadwerkelijk wonen, dat moet toch heerlijk zijn…

Voor mij duurt het nu nog 4 maandjes, kan ik ondertussen nog even sparen…want als ik het goed lees allemaal is Thailand net ff iets duurder dan Indonesie, zoals bijv snorkeltrip 8 euro hele dag tegen tientallen euro’s voor de hele dag…

Tickets voor minivans zijn te koop bij twee loketten op de begane grond (100 baht Phuket, Patong 150 baht, Kata / Karon 180 baht).

Wij zijn afgelopen augustus o.a. ook naar Phuket geweest en wij moeset naar Kata, de 1e taxi (in de hal van het vliegveld) vroeg 1200 bath, de 2e taxi buiten vroeg 850 bath en de metertaxi (geen meter aan dus) vroeg 700 bath. Nou die hebben we dus genomen, hadden we het maar nooit gedaan en iets meer betaald (dus die van 850 bath) wat een mafkees deze chauffeur het ahrt sloeg ons in de keel. Wij hebben al heel wat taxi’s gehad in verschillende landen maar dit sloeg echt alles. Bij het resort waar wij gelukkig goed zijn aangekomen zeiden ze never take meter taxi at the airport no good taxi a lot of problems no good drivers, dat was dus ook echt zo.

Ik denk eerlijk gezegd dat de enige reden dat ze dat zeiden is dat ze een belang hebben bij de tuktuk’s/andere taxi’s.
Slechte rijders kom je overal tegen, helaas, en ik hoor over het algemeen positieve geluiden over de meter taxi’s. Grootste nadeel van de metertaxi’s is de beperkte bagageruimte. Ze zijn net een slagje kleiner dan de andere taxi’s op de luchthaven, en een groot deel van de kofferbak wordt door een gastank in beslag genomen (net als in Bangkok veelal trouwens).

En Cynthia,

De prijzen die Georges noemt, zijn “fixed-prices” voor de minivan. Dus afdingen is niet mogelijk.
Waarom zou je een taxi nemen ? Is alleen maar ellende, en 4x zo duur als met de minivan, de minivan moet wel af en toe mensen bij hun hotel eruit gooien, dus zal iets langzamer zijn.

Ik lees dat je nogal een krap budget hebt, dan zou je eigenlijk niet zo lang op Phuket moeten verblijven. Kanchanaburi of het noorden zijn veel goedkoper, maar ja, daar is weer geen strand.

Hans.

1 like

Hoi,

Dan ga ik inderdaad voor de minivan, zijn die 2 kantoortjes makkelijk te herkennen? Ik denk dat ik nogal duf ben als ik aankom (kan niet slapen in een vliegtuig) en dan is het wel handig als ik weet welke kant ik op moet voor de minivan.
Het maakt nij niet uit als hij meerdere hotels aandoet, want ik neem aan dat hij dan ook stopt bij mijn hotel…

Wat het budget betreft, ik blijf een paar dagen in Phuket, daarna wil ik naar Koh Samui en Koh Tao vandaar naar Krabi (ao nangh), dan nog naar Koh Phi Phi, en dan weer terug naar Phuket omdat mijn vliegtuig ook weer daar vertrekt. Ik hou echt van snorkelen en rijstvelden en natuur, en ik hoop dat allemaal te kunnen gaan zien, en bijv een tour te maken het binnenland in…

hoi cynthia

Ik vertrek 7 maart naar thailand, na ongeveer 2 weken kom ik aan op de eilanden. Ben je daar dan nog? Mischien leuk dan af te spreken.

gr ron

Hoi Ron,

Ik ga eind maart pas weer terug, dus dan ben ik er nog, ik weet alleen niet waar, dat ligt er allemaal aan hoe het loopt en waar ik het leuk vind, etc.
Ben jij al eens eerder in Thailand geweest? :zon02::zon02:

Groetjes Cynthia

hoi hoi,

Ik ben 1, 5 jaar geleden alleen 2 dagen in BKK geweest. Was op een doorvlucht vanuit vietnam.
Ik ga nu dus camcodja en thailand doen.

Verder redelijk wat afgereist …USA - Sri lanka - Kenia - Marokko - Israel - Costa rica en zo een beetje heel europa. Dus reis ervaring zit er wel.

Mijn bedoeling is om eerst weer in Bkk te blijven en dan vanuit cambodja langs de zuidkust richting krabi en phi phi te gaan.

Maar heb dat allemaal niet vast liggen. Wat leuk is , is leuk toch en dan blijf je :slight_smile:

Wat heeft jouw voorkeur ?

Mischien leuk om een beetje kontakt te houden en dan kunnen we altijd daar kijken…

gr ron

Hoi Ron,

Dat kan inderdaad… Ik start en eindig in elk geval op Phuket, en blijf denk ik ook wel in het zuiden hangen. Bangkok en zo bewaar ik wel voor als mijn vaste reismaatje weer mee kan.
Ik ga in elk geval mijn duikbrevet open water halen op ko tao.

Groetjes Cynthia

Heb je ook facebook of zo? Of iets anders waar ik je makkelijk kan volgen?

Want ik denk wel dat we zo een beetje dezelfde tijd in hetzelfde gebied zullen zitten. Er is namelijk ook een kans dat ik vanuit CB meteen naar de andamankust ga.

Duikbrevet…gaaf joh…kan je daar goed doen heb ik gehoord…

Btw Phuket ga ik ook zeker aandoen…

gr ron

Hoi,

Nee, ik heb geen facebook, doe eigenlijk altijd alles via de mail…
Het gaat langzamerhand al wel een beetje opschieten, heerlijk hoor.

Groetjes Cynthia

ja lekker he :slight_smile:

heb er ook zin in :slight_smile:

Je kan mij ook volgen op rsm.waarbenjij.nu…

en mischien zien we elkaar dan nog wel :slight_smile:
Zou leuk zijn…

gr ron

Hoi cynthia,

geweldig dat jij je openwater brevet wilt halen (hebben wij ook gedaan op kohtao) onze openwater hebben we gehaald bij sunshine en advanced bij impiandivers, wij vonden alle twee de duikscholen goed maar impiandivers stak er met kop en kont bovenuit.
Is een nederlands duikschool en heel erg relaxed zie maar eens op zijn website http://www.impiandivers.com/home.html

Besluit je het toch om op Phuket te gaan doen zou ik eens gaan informeren bij steven van dit forum.

groetjes en veel plezier Tabe en Martine.