Kan iemand mij vertellen hoe het met het openbaar vervoer staat op Zakynthos. Rijden er regelmatig bussen, om het uur of het half uur?
En hoe zit het met taxi’s, zijn deze duur of net zoiets als in Nederland?
Het openbaar vervoer is goed op zakynthos. Alleen op zondagen moet je opletten dan rijden niet allemaal. Daarnaast ga je naar griekenland en dan moet rekening houden met. De bus komt wel of de bus komt niet. De taxi is duurder dan de bus. Er zijn als het goed is in griekenland een tweetal soort bussen de blauwe en de groene. Blauw is lokaal en groen is over het hele eiland. Zakynthos is een mooi eiland. Let op in Lagana stikt het van de engelsen. Als er van houdt. Wij zijn in 2004 geweest.
Hi,
Ik ga in September voor het eerst naar Zakynthos; Agios Sostis. Heeft iemand leuke tips? En misschien leuke verhalen?
Hoe liggen de prijzen daar?
Hoi,
Agios Sostis is echt een hele leuke gezellige rustige plaats. Vorig jaar Juli ben ik daar ook geweest en wij hebben echt een top vakantie gehad.
Engelsen zijn er inderdaad zat maar daar moet je je maar niet aan storen. Bij de maestro bar kan je erg goed eten en de prijzen vallen op zich wel mee. Voor 10 a 15 euro heb je wel een goed hoofdgerecht!
Wij liepen altijd naar laganas via een rotspad langs het water, een beetje klimmen maar wel leuk. Vanaf laganas kan je pas met openbaar vervoer. Het openbaar vervoer is hartstikke goed en niet erg duur. Wij hebben ook nog een dag een scooter gehuurd en zijn toen het eiland rondd geweest wat erg mooi was maar mischien kan je het beter over twee dagen verspreiden!
Ik weet niet in wat voor tijd jullie gaan maar wij hadden in juli ook nog fietsen gehuurd maar dat raad ik je af met 40 graden!
Ook de bootjes huren om even naar het eilandje (marathonessi) te varen en om in de baai bij lagana’s naar schildpadden te kijken is erg leuk. (3 keer gedaan). Zakynthos stad is ook leuk om even doorheen te wandelen vooral de kerk daar ligt gewoon een heilige (echt lijk) wij hadden het geluk dat het ritueel op dat moment afspeelde. De plaatselijke bevolking kuste allemaal de voeten van dat lijk in de glazen kist. Echt heel apart!
Nog meer vragen? mail gerust!
Stefan
Originally posted by sunrun@01-06-2005, 06:52:40
** Nog meer vragen? mail gerust!
Stefan **
Dank voor je antwoord!! Klinkt allemaal erg leuk! In welk hotel of app. ben je geweest?
Wij gaan in September, lekker een luie strandvakantie maar willen ook veel zien! Ik denk dat fietsen dan wel lekker is. Of een scooter of auto. Hoe lang is het rijden (auto) naar de andere kant van het eiland (naar dat scheepswrak). Dan heb ik ook gelijk een idee van hoe groot het eiland is.
En heb je aanraders wat betreft een strandje (rustig strand)?
Ik hoop het van je (of iemand anders) te horen!
Groeten!
[Hallo,wij gaan over een paar weekjes naar Agios Sostis.naar appartementen Korfiati.Zijn deze jou bekend?Misschien weet je nog wat fijne adresjes om lekker te eten.Weet je ook wat een auto huren per dag kost?En welke stranden zijn het mooist?Als je hierover informatie kunt sturen…heel graag! Alvast bedankt.Groetjes Leo en Marij.]
Agios Sostis is echt een hele leuke gezellige rustige plaats. Vorig jaar Juli ben ik daar ook geweest en wij hebben echt een top vakantie gehad.
Engelsen zijn er inderdaad zat maar daar moet je je maar niet aan storen. Bij de maestro bar kan je erg goed eten en de prijzen vallen op zich wel mee. Voor 10 a 15 euro heb je wel een goed hoofdgerecht!
Wij liepen altijd naar laganas via een rotspad langs het water, een beetje klimmen maar wel leuk. Vanaf laganas kan je pas met openbaar vervoer. Het openbaar vervoer is hartstikke goed en niet erg duur. Wij hebben ook nog een dag een scooter gehuurd en zijn toen het eiland rondd geweest wat erg mooi was maar mischien kan je het beter over twee dagen verspreiden!
Ik weet niet in wat voor tijd jullie gaan maar wij hadden in juli ook nog fietsen gehuurd maar dat raad ik je af met 40 graden!
Ook de bootjes huren om even naar het eilandje (marathonessi) te varen en om in de baai bij lagana’s naar schildpadden te kijken is erg leuk. (3 keer gedaan). Zakynthos stad is ook leuk om even doorheen te wandelen vooral de kerk daar ligt gewoon een heilige (echt lijk) wij hadden het geluk dat het ritueel op dat moment afspeelde. De plaatselijke bevolking kuste allemaal de voeten van dat lijk in de glazen kist. Echt heel apart!
Nog meer vragen? mail gerust!
Stefan
[/quote]