Op zoek naar onze toekomst

Ik ben op doorreis met mijn kinderen en onze hondje.
Op zoek naar een land waar thuisonderwijs helemaal toegestaan is, waar huurhuizen nog betaalbaar zijn en je je eigen leven kunt leiden, waar je rustig naar een koophuis kunt zoeken en van de cultuur kunt genieten. Waar het mogelijk is voor mij om thuis te werken.
Dus zitten we al een jaar on the road. Hebben door verschillende landen gereden … Frankrijk, Spanje, Hongarije, Oostenrijk, Luxemburg, Polen, Duitsland, Curacau, Slowakije, Italie. We hebben de prachtigste bergen gezien, de mooiste dalen, stranden die je adem benamen, geweldige omgevingen. Op wegen gereden waar niemand anders was, je zomaar een ree over zag steken en naar je zag kijken, kastelen gezien, bij een Hongaars gezin gegeten en uitgebreid uitleg gekregen over hun cultuur en gebruiken. Dan weer een maand in Polen gewoond, een maand in Frankrijk, twee maanden in Spanje en ga maar door. Op zoek naar bovenstaande omdat mijn kinderen doodongelukkig zijn op een reguliere school en daar enorm gepest worden, en ik dus ook zeer ongelukkig daar door werd.
Nu zouden we ontzettend graag naar Ierland willen gaan maar vinden daar maar geen huurhuis. Dus moeten we weer on the road naar Frankrijk, waar het toch niet zo veilig is op dit moment of naar Spanje.
Wij geven niet op en reizen net zolang door totdat wij gevonden hebben wat wij zoeken want het geluk van mijn kinderen gaat mij boven alles.
Ondertussen genieten we enorm als we on the road zijn. Het gevoel wat je krijgt als je op een weg rijd midden in de natuur en er niemand anders voor of achter je rijd is niet uit te leggen.
De wereld heeft zoveel moois te bieden, mensen zouden elkaar zoveel kunnen leren met hun ervaringen en verhalen…
Dit was het in het kort,
geniet van het leven, reis zoveel je kan …
zonnige groetjes,
MarieJosee

Hoi MarieJose, welkom op Wereldwijzer! Neem eens een kijkje in ons Ierland forum, wie weet…

Dankjewel Zaan! :dag:
Altijd erg leuk dat iemand je welkom heet!
Ja, ik ben meteen al gaan kijken en heb daar ook al een oproep geplaatst.
Je weet inderdaad maar nooit. Wij geven de hoop nog niet op!
Een heel fijne dag,
zonnige groetjes,
MarieJosee

Graag gedaan :biggrin: