Ik ben Kirsten, 16 jaar oud en ik ben helemaal weg van Ierland!
Het begon toen ik de film ‘PS. I love you’ zag, die film speelt zich deels in Ierland af en ik was daar zo van onder de indruk! Ik vond ‘vroeger’ (10 jaar geleden) Engeland al heel bijzonder, maar je kan wel zeggen dat ik mijn hart aan Ierland verknocht heb. Ik ben er helaas nog nooit geweest, maar mijn ouders willen in de herfstvakantie misschien met mij op huifkarvakantie! Ik wil er graag achter komen wat je allemaal kan doen in Ierland, ik weet nu namelijk alleen nog dingen over de populairste bezienswaardigheden zoals de Cliffs of Moher en Carrick-a-Rede etc.
Als ik over twee jaar klaar ben met de middelbare school wil ik graag in een tussenjaar gaan reizen, ik vind reizen echt geweldig, mijn vrienden noemen mij soms ‘oma’ omdat ik altijd bezienswaardigheden wil zien en door de natuur wil wandelen in plaats van uitgaan en shoppen. In dat tussenjaar zou ik graag naar Zuid-Afrika of India willen.
Ik ben in mijn leven vooral in Frankrijk geweest, kamperen en oude dorpjes bezoeken, dat vond ik vroeger al heel leuk, maar we hebben sinds een paar jaar een huisje in the middle of nowhere, waar werkelijk niks te doen is dus ik heb het een beetje gehad met Frankrijk. Verder ben ik naar Turkije geweest met mijn zus (Uitgaansvakantie, helaas niks van de Turkse cultuur/geschiedenis meegekregen) en naar Suriname met mijn moeder, mijn moeder komt ook uit Suriname, maar ik heb daar verder niks mee.
Ik wil na mijn tussenjaar graag Geschiedenis studeren of Keltische taal en cultuur, maar van dat laatste is mijn omgeving niet zo zeker, want wat kan je ermee?
Ik hoop hier reisverhalen van mensen te kunnen lezen, want dat vind ik heel leuk, vooral over Ierland. Hopelijk kan ik ook snel een reisverhaal plaatsen over Ierland!
Dus ik ga maar eens rondneuzen hier, aangenaam!