Op weg naar Tp HCM (Vietnam)

Mijn naam is Richard, woon nu nog in Den Haag, maar mijn hart ligt al sinds jaren bij Vietnam, mede omdat ik daar de liefde van mijn leven heb gevonden (oprecht).
Ik wil zelf naar Saigon verhuizen en Nederland achter me laten. Momenteel ben ik werkzaam in de verzekeringsbranche (acceptant schadeverzekeringen) en oriënteer me op de Vietnamese markt. Niet gemakkelijk, had ik al gemerkt. Woonruimte heb ik wel, want ik kan samenwonen (voor zover e.e.a. legaal te realiseren is, maar daar word ik bij geholpen).

Ik sta open voor alle tips mbt emigratie, wat in Nederland regelen, wat in Vietnam regelen, banen etc.

Ik heb nog een woonhuis in het centrum van Den Haag, dat moet ik nog verkopen…

Wie tips heeft, superbedankt alvast!!

Hoi Richard,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat je plannen hebt om te gaan emigreren naar Vietnam.
Allereerst is het niet eenvoudig als niet Vietnamees een baan te vinden. Een werkvergunning krijgen is niet makkelijk. Tenzij je voor een multinational gaat werken. Het is niet zo dat je zelf een workpermit aan kunt vragen bij immigratie. Voor een workpermit zul je een behoorlijk opleidingsniveau moeten hebben, en een medische keuring moeten doorlopen. Aanmelding belastingkantoor, je zult verstelt staan van de stapel formulieren en stempels die daar dan nog op moeten. Vraag voor je vertrekt nog wel een VOG aan, daar kan om gevraagd worden.
Indien je nog met vragen zit dan kan je altijd een berichtje posten op het Vietnam Forum hier op wereldwijzer!
Succ6 nog met je toekomstplannen,Richard!
groet,georgessiam.