Werken in Vietnam

wie heeft er info voor 6
maanden of langer naar vietnam te gaan
ik ga er na de ek heen ivm mijn vrieding nu wil ik ik voor 6 of meer maanden we\g wie heeft er tips thanks

Hoi Remy,

Wil je dan ook werken in Vietnam? Dan heb je een werkvisum nodig en die krijg je volgens mij alleen als je al een werkgever hebt gevonden in Vietnam. Of is dat niet wat je bedoelt?

Je zou ook een toeristenvisum voor 6 maanden kunnen regelen, maar dan mag je uiteraard niet werken in Vietnam.

Groetjes, Anne

Ps: ik heb je berichttitel iets aangepast

ja dat wil ik ook 2x in de week vw of betaald waar en hoe vind ik dat
en een visum is max 90daggen of moet er twee vraagen
ik lees het wel dank jullie

Hallo Remy,

Werken in Viet Nam zal je waarschijnlijk niet doen omdat het salaris ver onder het salaris van hier is.

Wil je een wat betere baan, die kunnen ze zelf invullen.
Dus misschien in in de horeca, maar dan is het salaris hooguit 100 dollar per maand en voor 40/50 uur per week.

Visum

Een visum langer dan 1 maand wordt beschouwd als een werkvisum en je heb daar een 3e vietnamese partij voor nodig.
Dus bijv een bedrijf of een bureau.

Visum voor 6 maanden kan je alleen krijgen met goede referenties en wordt ook beschouwd als een zakenvisum.

Jouw opties zijn dus.

3 maanden visum regelen bij een vietnamees bureau en hopen dat je een verlenging krijg.
Werk zul je moeten regelen ter plekke via contacten daar.

gr
Ton.

als eerst dank je voor ant maar het ook de bd dat ik met mijn vrieding ga touwe is weer n anderen regel voor langer daar te blijfen ik hoop dat jij meer weet dan mijn gr remy

Hallo remy,

Klopt, wanneer je gaat trouwen wordt het een ander verhaal.

je vriendin moet wel een adres hebben in Viet Nam.
Woont ze in Nederland en wil ze naar Viet Nam, hebben jullie beide geen adres in Viet Nam en dus kun je niet voor de vietnamese wet trouwen.
Je vriendin wordt niet beschouwd als een vietnaese maar als Viet kieu .

Wordt het juridisch weer helemaal anders.

Je kan wel in Nederland trouwen, maar heb je net zoveel rechten als elke getrouwde nederlander die zich in Viet Nam wil vestigen.

Woont ze wel in Viet Nam, kan je daar trouwen, maar je moet een papierwinkel doorlopen en dat kan zomaar 1 jaar duren, wanneer het wat tegenzit.

Kan wat korter, maar reken dan op minimaal een maand of 6 tot 8.

Ook dien je van onbesproken gedrag te zijn en wat liquide middelen te hebben.

Ik hoop dat je dit wat helpen .

gr.
ton.