Werken in Vietnam. (vriendin mee??)

Hallo allemaal,

Ik ga dit jaar in Vietnam wonen en werken. Voor mij is alles vrij duidelijk, alleen heb ik 1 vraag waar ik maar geen antwoord op kan vinden.

Ik ga samen met mijn vriendin, en voor mij word een werkvisum aangevraagd dus voor mezelf is alles wel geregeld. Alleen hoe zit dat voor mijn vriendin? Want een reisvisum is voor 3 maanden max, en we zitten er in ieder geval 1,5 jaar als het niet langer wordt.

Mijn vriendin gaat zelf niet werken, en komt dus niet in aanmerking voor een werkvisum.

Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Groetjes,

Elroy

Mijn vriendin en ik zijn alletwee van Nederlandse nationaliteit.

En als jullie het antwoord hierop niet weten, waar kan ik die informatie verkrijgen?

Vietnamese ambassade in Den Haag of?? Want ik heb geen flauw idee…

Ik weet het zo even niet. Het lijkt mij wel dat je in ieder geval antwoord op je vraag krijgt bij de Vietnamese ambassade.

Maar wellicht hebben medeforummers nog een idee of antwoord? Het lijkt mij dat hier wel wat op de vinden moet zijn, toch?

Groetjes, Anne

Hallo E,

Er is een simpele oplossing op papier, en een excuus om na misschien wat dubben???, te gaan trouwen.
Op deze manier is het probleem opgelost.

Anders wordt het volgens mij een touristen visum voor 3 maanden en deze wordt dan verlengt met nog eens 3 maanden.

Dan even naar het buitenland en dan weer terug met een nieuw visum.
Kan natuurlijk ook zomaar gebeuren dat je na de 6 maanden ziet dat de wet is veranderd en er meer mogelijkheden zijn.

Ik denk dat je vriendin ( nu nog? ) een touristenvisum moet aanvragen en wanneer je ter plekke bent er daar wel iemand je verder kan helpen door contacten.

Een bussiness visum is persoonlijk en dus voor 1 persoon of een echtpaar ( samenlevingscontract geld niet ).

Meer kan ik er niet van maken.

Gr.
Ton.

ik hoop dat het voor julliev lukt anders om mijn vrieding ik ga al 5xpj daar heen maar zij hier ho ho ho dat gaat niet zo maar maar als voor mijn goede tips hebben voor een huis in hcmcity met een huur van max 2a 3miloen mail mijn mag ook ff buiten de satad zijn dank jullie ik hoop dat het goed komt met alles ps wat voor werk gaat u doen dank u voor antwoord

alma>>>

Bedankt voor de reacties, heeft mij zeker geholpen. Vooral Ton!
Vandaag contact gehad met de vietnamese ambassade, en eigelijk alles gehoort wat Ton al had aangegeven…

We zijn pas 21, en 23 dus wel vroeg om te trouwen… Misschien als ik in Vietnam ben, dat ik nog een andere oplossing weet te vinden maar zoals het er nu voor staat moeten we trouwen.

@Remy: Als ik tips of een goed huis voor dat geld vind, zal ik je een berichtje sturen. Het werk wat ik daar ga doen is voetballen.

Nogmaals bedankt.