Vietnam

Mijn vrouw is Vietnamese en komt uit het Zuiden van Vietnam, Rach Gia (provincie Kien Giang, aan de kust van de Indische Oceaan).

Ik zie daar wel mogelijkheden een bestaan op te bouwen door het starten van ‘een’ bedrijf.

Dat zou van alles kunnen zijn. Er is daar nauwelijks toerisme, dus daar valt al iets mee te doen.
Het stadje heeft een vliegveld, een opstaapplaats voor de boot naar Phu Quoc, ligt niet ver van Chau Doc en diverse delta om zich heen liggen. Het stadje Ha Tien heeft de beschikking over een strand.
Ondanks dat eten overal te krijgen is zie ik ik mogelijkheden op culinair gebied. (Wát dat houd ik juist even voor me, voordat een ander met het idee aan de haal gaat)

Als ‘Hollander’ zal het lastig worden een zaak te starten, dus zou alles op haar naam moeten, dat snap ik. Ook een huis kopen zal (vooralsnog) lastig zijn. ik weet dat het makkelijker gaat worden in de toekomst.

Er zijn enkele andere Hollanders die wonen in Vietnam. Kunnen zij me van info voorzien?
Is er een site voor de NL/België expats rond Ho Chi Minh?
Waar moet ik zoal rekening mee houden met een verhuizing naar Vietnam?
Hoe zit het met visa om daar te kunnen leven?
Waar moet ik aan denken als ik NL daadwerkelijk verlaat? (wat moet ik hier regelen?)
Zijn er in de omgeving (inter)nationale bedrijven waar ik de eerste tijd kan werken? (Om mijn reserves niet direkt al op te eten)
–Beheers goed engels (ook les geven), heb coachende capaciteiten en kan goed met autoCAD tekenprogramma overweg–
Is er een site waar ik banen kan vinden in Zuid-Vietnam?

Er is mogelijk zoveel meer te vragen, maar ik weet niet wat. Een antwoord zal ongetwijfeld weer een vraag oproepen. Alle info is welkom.

Ik dacht dat ik jullie gisteren al van informatie voorzien had. Ik ben nu voor de PUM (zie www.pum.nl ) 2 x naar Noord Vietnam geweest om de reisindustrie te helpen met mijn uitgebreide informatie inzake toerisme.
Wat mij bijvoorbeeld erg opvalt in Hanoi zijn de honderden, misschien wel duizenden kleine firma’s die zich als tour operator aan de klanten presenteren. Even voor de duidelijkheid: een tour operator is een organisatie die een reisproduct maakt en verkoopt. Dat kan de tour operator zelf doen, maar ook wordt het overgelaten aan de reisagenten. Veel van de reisaanbieders in Hanoi Vietnam zijn geen tour operators maar reisagenten, die allemaal met elkaar concureren om tegen de allerlaagste prijs reizen aan te bieden. De kwaliteit gaat dan ook meetbaar naar beneden. Let op dat je niet in die negatieve stroom terecht komt. Vietnam is een heel mooi land. Op de Berlijnse vakantiebeurs komt de tour operator Footprint.vn in maart te staan. Zover ik weet en kan zien zijn er dit jaar geen echte Vietnamese tour operators aanwezig op de Utrechtse vakantiebeurs. Wel zijn er genoeg Nederlandse tour operators op de Vakantiebeurs in Utrecht aanwezig, maar of ze jullie specifieke vragen kunnen beantwoorden? Succes Fred Vorstenbosch

Hoi Fred,

Zou graag eens een keer met je willen mailen met betrekking tot Vietnam.
Ben erg verliefd geworden op het land en zou er graag naartoe willen gaan.
Misschien zou jij me wat vragen kunnen beantwoorden, met name over voor een Nederlandse reisorganisatie als reis begeleider te gaan werken of een dergelijke functie.
Laat het me s.v.p. even weten.

Vriendelijke groet,

Scubabinkie.

Vietnam is een geweldig land. Ik hoop er na mijn reis binnenkort naar Armenia, dit jaar weer heen te gaan.
Ik weet helemaal niet wie je bent en wat je voor werk doet, maar reisbegeleider ben je niet zomaar.
Laat maar eens weten wie en wat je bent.
Via de site www.anvr.reizen kan je in de rechterkolom van die site zoeken naar het land Vietnam. Dan krijg je een overzicht van die ANVR reisorganisaties die op dit moment werkzaam zijn in Vietnam.