Hoi Aussie fans,
Ik ben Nederland iets meer dan alleen maar zat.
Ik ben 30 jaar en ou ook heel graag willen weten wat het dagelijkse levensonderhoud (VOEDSEL) daar tegenwoordig ongeveer is in vergelijking met Nederland.
Ik ben op 20 jarige leeftijd een jaar door het hele land getrokken. Van Melbourne - Sydney - Canberra - Surfers Paradise - Brisbane - Darwin - Alise Spring - Perth - Adelade - Melbourne - Hobart - Launceston - Sydney. Ik kan de prijzen niet meer vergelijken met tegenwoordig.
Ik ben heel dankbaar wanneer iemand mij met informatie verder kan helpen.
Good day mate and see you hopefully!
Thomas::kus::wereld:
Het vlees hier is een heel stukje duurder, maar fruit en veggies zijn een stukje goedkoper. Verder scheelt het heel erg waar je je boodschappen doet, maar dat is in NL hetzelfde.
De huren zijn weer veel duurder als in NL, maar water en electriciteit is weer veel goedkoper. Daarnaast zijn de salarissen weer veel hoger. Ik verdien nu 2,5x zoveel als wat ik in NL deed, terwijl ik nu in de horeca werk, en in NL een managementfunctie had. Al met al kom ik hier dus een stuk beter rond als in NL, terwijl mijn levensstijl toch wel veel luxer is geworden.
Maar goed, ik denk dat je je niet vast moet pinnen op alleen mijn bevindingen, aangezien het als alleenstaande sowieso anders is…
1 like
Wij wonen hier nu alweer ruim 3 jaar en het leven hier is iets duurder in vergelijking met Nederland, alleen verdien je hier meer. Qua financien hebben we het hier daarom vell ruimer dan in Nederland. Als je gaat vergelijken wat alles hier kost in Euro’s schrik je je dood, voornamelijk door de hoge Aus dollar.