Op vakantie in het arme Afrika

Hoi ! …

Afgelopen zomer een prachtige ervaring gehad in Amerika, gewerkt op een machtig mooi zomerkamp voor kinderen van 6 tot 15 … Nu de smaak te pakken en besloten om volgende zomer terug te gaan naar die plek.

Ik heb ook altijd al een zwak gehad voor Afrika, het arme gedeelte dan. Nu wil ik een ‘vakantie’ plannen in het begin van 2013 ( februari, maart of april ) voor 2 weken in Afrika. Mijn idee is om niet in Kaapstad te zijn of Johannesburg ( veel te toeristisch ), maar ik wil graag 2 weken in een gebied zijn die niet echt toeristisch is en waar toch veel armoede is ( maar wel een plek om te verblijven voor 2 weken zoals een hotel ).

Ik heb zelf helemaal geen idee welk gebied het beste is, veiligste is en niet mega toeristisch. Iemand die me kan informeren ? :dag:

Wat wil je precies gaan doen dan? Kijken hoe lekker arm de mensen zijn?? Zo komt het nu wel een beetje over…

Een land in Afrika wat heel erg mooi is om te bezoeken en niet toeristisch is Madagaskar, vreselijk vriendelijke mensen, maar ik was wel ondersteboven van de armoede. Omdat iedereen arm is (en er dus geen groot verschil is tussen arm en rijk in het land zelf) is het heel veilig, of zo voelt het iig aan. De mensen vinden het ook alleen maar leuk dat je interesse hebt in hun land. En de natuur is zo prachtig!

Ik zou niet 2 weken op dezelfde plaats blijven, maar rond gaan trekken.

Denk dat de topic starter opnieuw een filantropisch project wil aanpakken, ditmaal in Afrika bij de mensen die het het hardst nodig hebben?

In Oost-Afrika, Ethiopië - die kant op - ,hebben mensen het bepaald niet breed en is een prachtig land. Nog niet zo ontdekt door de grote massa’s.

Malawi

Inde, Malawi.

Geweldige mensen, geweldige natuur, geweldig land, en veilig.

Ik vind alleen het woord armoede een beetje raar klinken, primitiever klinkt wat beter denk ik. En primitiever, dan kan je zeker in Malawi vinden. Als je een beetje sociaal ingesteld bent maak je zo nieuwe vrienden die je binnen 2 minuten uitnodigen om bij hun de nacht (of de week) door te brengen. En dat kan dus ook in hutjes zonder stroom zijn. Een gat in de grond als toilet, etc.

Maar zomerkampen kennen ze niet hoor in Afrika.