Op safari in Centraal Kenia

Ondanks veel negatieve reisadviezen naar Kenia.
Merken wij in Centraal Kenia, weinig van een toeristenstop. Er rijden heel wat safari auto’s/ busjes heen en weer. Daar ben ik blij om, want Kenia is nog steeds een prachtige bestemming om naar toe te gaan. In Centraal Kenia, het gebied rondom Mount Kenia, zijn ook prachtige parken om te bezoeken.

Zelf ben ik afgelopen week naar het Buffalo Springs/Samburu park geweest. Een prachtig park met veel dieren. Ik heb ook een 2-daagse trip gedaan naar Mount Kenia, een bijzondere ervaring. Zo zijn er nog een aantal parken te bezoeken in dit gedeelte zoals: het Meru National Park, Ol pejeta Conservancy, Lewa Down Conservancy, Aberdare National Park, Solio game reserve.

Laat je als toerist niet weerhouden om naar Kenia te komen, het is een prachtig land, met vriendelijke mensen.

5 likes

Ik kom al bijna :stuck_out_tongue: Zin in!

:slight_smile:
Mooie parken idd die je opnoemt. Sommigen zijn mede opgericht door (en van) Kuki.
Ze moest haar enorme grote ranch opdelen in conservancies anders moest ze grote stukken die ze niet gebruikte afstaan.
Gallmann Memorial FoundationThe Foundation proves that Africa can survive out of the ecological, creative and sustainable use of its natural resources. She transformed Ol ari Nyiro into a Nature Conservancy (LNC) managed holistically after selling the livestock. Due to relentless protection, Laikipia Nature Conservancy is a biodiversity oasis that supports and protects a variety of extraordinary variety of plants and animals, the only pristine forest in the area, which includes endangered species such as elephants, cheetah, over 470 species of birds and rare and endemic plants and insects, in addition to archaeological sites

Meru is prachtig ! Gelukkig gaan nu ook veel mensen die kant op. Van onze doorreisgasten gingen trouwens veel : of naar Samburu of naar Meru.
De Nl mensen die we te gast hadden reisden met '‘onskenia’.

Solio is wel heel erg duur…