Central Kenya, niet zo toeristisch maar daarom niet minder mooi!

De meeste onderwerpen op dit forum gaan over de bekende toeristische gebieden. Ik ben zelf ook aan de kust geweest en ik vind het heerlijk aan de zee, maar ik ben toch altijd weer blij dat ik terug mag naar Central Kenya.
Wat Keeska al schreef in een ander topic, onbekend, maar ook prachtig.

Nyeri: is een stad hoog gelegen in de bergen, met prachtige vergezichten. Niet ver daar vandaan ligt het Aberdare National park.

Nanyuki: hier kan je heerlijke Nederlandse kaas kopen bij de silent Cheese Valley, hier vlakbij ligt het Ol Pejeta Conservancy waar je ook de BIG 5 kan zien. De besneeuwde toppen van Mount Kenia is hier heel goed te zien, vanuit hier kan je ook tochten maken naar Mount Kenia

Meru: absoluut niet toeristisch, er is 1 souvenierswinkeltje,maar je kan er het echte Keniaanse leven opsnuiven door eens een wandeling over de grote markt te maken. Het Meru National Park ligt hier 75 kilometer vandaan. Het ligt dichterbij de stad Maua, hier komt de Miraa vandaan. Leuk om eens de market vol met miraa te bezoeken.

Isiolo: is een zonnige droog stadje, hier begint de weg naar het Noorden. Hier nabij zijn het Samburu NP en Shaba Conservancy. Lewa Conservancy ligt aan de andere kant van Isiolo.

Wij wonen vlakbij het Meru forest, waar 2 grote groepen olifanten wonen, prachtig om deze gigantische dieren de weg over te zien steken. Bij ons zijn er weinig blanken, alleen onze gasten en de priester of een non.

Het voordeel van Central Kenya is, dat de prijzen wat lager liggen dan in het toeristische gedeelte, alleen voor bv. vis, benzine moet je meer betalen.

Voor wie eens de andere kant van Kenia wil zien kan ik dit van harte aanbevelen.

Machakos

Maanzoni

Maar, Jose67, zouden we dat niet voor onszelf houden ? :kus:

Hallo Jose ik ben het met Masaku eens maar dat zal niet fair zijn tegenover diegenen die wat verder willen kijken dan de kust en de rest van het mooie Kenya willen zien en beleven.
Laten wij ze hierin van dienst zijn zodat in de toekomst ook Central en Trans Mara wat aan de toerist kan verdienen.

Ik ben van het delen! Van mij hoeft het niet toeristisch te worden in Central Kenia. Nu betalen wij voor een chai nog ksh 10 per kop in ons lokale café, wat gaat er gebeuren als er toeristen komen? Maar ik wil mensen die meer van Kenia het niet ontnemen, dat er nog zo veel meer te zien is in Kenia. Het zal ook niet makkelijk zijn om een safari bedrijf te vinden, die naar deze plaatsen gaat. Het enige toeristische park is Ol Pejeta, Nanyuki. Als je op eigen gelegenheid, een park wil bezoeken, betaal je de hoofdprijs. Wij hebben het afgelopen jaar veel gasten gehad, die erg benieuwd waren naar het echte Keniaanse leven. Sommigen deden eerst een paar dagen een safari en kwamen dan bij ons om te wandelen en van de natuur te genieten. Bij ons is er geen agenda/kalender, wij leven met de dag en kijken in de ochtend wat er gaat gebeuren. Onthaasten voor de mensen uit het drukke Nederland!

1 like