Op de bonnefooi met kinderen naar Peloponnesos

Wij hebben het ambitieuze plan opgevat om de komende zomervakantie met de auto naar zuid Italië te rijden en dan de boot te nemen naar de Peloponnesos. We hebben 2 kinderen 1 van 6 en 1 van 9 jaar.
We willen vier weken gaan en op de bonnefooi.
Is de Peloponnesos geschikt om met jonge kinderen heen te gaan? Is het niet te heet?
Is het nodig de boot vanaf Italië lang van tevoren te boeken?
Wij zijn regio noord en hebben daardoor laat vakantie, dat betekent dat we grotendeels in augustus moeten reizen, kunnen we dan op veel campings terecht of moeten we reserveren?

Hopelijk heeft iemand hier ervaring met soortgelijke reizen!

Groeten, Nina

Beste Nina,

Ik heb met interesse jouw vraag gelezen en ik heb gezien dat er geen antwoord beschikbaar was. Maar hoe heb je het gehad?
Ik vraag dit omdat wij in exact hetzelfde schuitje zitten. Wij willen volgend jaar dezelfde reis maken na 9 jaar Corsica.
Ben benieuwd naar jouw ervaringen. Met name de overtocht en hoe Peloponnesos is?
Ik hoor het wel
groet,
Jacques

Hallo,

Wij willen ook met de kinderen, 6 en 8 jaar, naar Griekenland en zelf een route uitstippelen.
Vanwege de lange reis laten we de tent thuis maar willen naar Athene vliegen.

Is eilandhoppen te doen met de kinderen? Wie heeft hier ervaring mee? Zijn er voldoende mogelijkheden, b.v. taxi om bij aankomst op een eiland naar een camping, hotel of appartement te gaan?

groet,
Annabelle