Hallo,
Mijn naam is Anouk. Ik ben bijna 17.
Het is al weer 4 jaar geleden dat ik voor het eerst in Spanje was. Sinds dien ben ik er elke zomer geweest. Ik heb via vakanties veel mensen ontmoet. Ik heb inmiddels vrienden daar die ik nu meer dan 3 jaar ken. Afgelopen kerst ben ik zelfs naar 1 van die vrienden gegaan en heb ik daar kerst gevierd met haar familie. Daar heb ik 10 dagen verbleven. Ik vin het enorm leuk om Spaans te leren. En de cultuur staat mij erg aan.
Op dit moment ben ik niet stabiel. Stabiel in de in van school, enzovoorts. Ik ga nog moeilijk naar school inverband met mijn Gilles de la Tourette. Ik heb weinig last van tics. Maar ben altijd erg moe. Ik volg intensieve therapiën. En volgend schooljaar ga ik er helemaal voor, om goed in de maatschappij te komen.
Maar nu…
Ik heb echt een hele grote droom die nu 1,5 jaar speelt. Ik heb het niet naar mijn zin in de stad waar ik woon. Ik heb hier vrienden, familie. Maar ik vind het gewoon niet leuk meer om hier te zijn. Ik ben graag op zoek naar avontuur. Mijn droom is namelijk om in Spanje te gaan wonen. In ieder geval eerst tijdelijk. Om spaans te leren, en compleet los te staan van Thuis, en alles wat ik in Nederland heb. Een nieuw avontuur. Ik kom uit een erg warm nest hoor.
Ik zou ontzettend graag in Barcelona willen wonen. :wereld:
Na dit lange verhaal heb ik een vraag aan jullie:
Wat moet er allemaal geregeld worden? Het duurt nog meer als een jaar, maar ik wil wel alvast beginnen met inlezen.
Zijn hier mensen die ook in barcelona wonen?
Waar moet ik rekening mee houden?
Groetjes,
Anouk:dag: