Op 1 mei in Havana

Hallo,

Wij zullen op 1 mei in Havana zijn.
Is er iemand met een leuk advies of een goede tip?
Op welke wijze kunnen wij als “toerist” 1 mei vieren??

Groetjes,
Monique

Ik kan me vergissen, maar ik geloof niet dat ze daar in Cuba echt veel aan doen. Hier in Spanje is het gewoon een feestdag, waardoor er veel (zowat alles) gesloten is. Maar ook hier is er geen viering ofzo, is er niets speciaal voor 1 mei en volgens mij is dat in Cuba ook niet.

Liefs,
Carolina

Als ik er ook ben op die dag, laat ik het je weten. Dan bedenken we een feestje en vieren we gewoon samen onze 1 mei…:wink:

Hahahahaha, slim plan Igor! :wink: :smiley:

En heel eerlijk, zo moeilijk hoeft het niet te zijn! :wink: Ze zijn daar altijd in voor een feestje! Koop wat rum, zorg voor muziek en dan komt het vanzelf!

Liefs,
Carolina

Héy Haasje,

mits ik al 3x naar Cuba ben geweest in 2 jaar tijd & in mei 2008 voor de 4de keer terugga & dit keer de 1ste mei wil meemaken ginder omdat ik weet dat het toch een héél gebeuren is ginder, zou ik zeggen, zeker doen.
Ze laten toch altijd op tv zien dat het de dag van de onafhankelijkheid is & dat Castro, mischien nu zijn broer Raoul een toespraak gaat houden op Plaza de revolucion, wil ik er ditmaal toch zeker bij zijn.
Wie wil nu niet de 1ste mei, tussen 1 miljoen Cubanen, de 1ste mei meemaken?
Mischien kunnen we iets afspreken als jullie op die dag ginder ook aanwezig zullen zijn?

Groetjes,
Woodstockske

Hey Woodstockske,

Je reactie komt een beetje laat, :slywink: we zijn ondertussen al geweest, maar ik ben het met je eens…
De 1 mei viering in Havana moet je meemaken.
We hebben tussen de Cubanen gestaan, vlak bij het monument José Marti, en het was een hele bijzondere ervaring. Als je de kans krijgt op 1 mei, zeker doen. Dus je ziet… jouw advies in mijn advies :smile:.

Veel plezier in Cuba. Wij gaan in Februari weer.

Monique

De eerste mei vind ik niet zo speciaal, tenzij dat je (vroeger dan) op een overvol Plaza de la Revolucion naar de toespraken wilt gaan luisteren. Veel winkels, restaurants enz zijn gesloten. All het personeel gaat “spontaan” naar de optocht en de toespraken.
Je moet het eens zien, maar veel Cubanen ondergaan het gewoon.
Leuker is nieuwjaar vieren op de Malecon, in plaats van optochten zijn er dan muziekfeesten aan de tribuna anti imperialista.

Havanalover