Oost Thailand

hallo,

wie heeft er info. over oost thailand.
ik wil ook naar het noorden, maar het oosten lijkt mij minder toeristisch. tips enz. zouden geweldig zijn.

gr. vivien

Tsjaa, wat wil je weten over oost-Thailand ?!?! Het is inderdaad een stuk minder toeristisch dan de andere gedeelten van Thailand, maar dat maakt het juist leuk.
In Oost-Thailand (Khorat-plateau) bevinden zich nog veel tempels of wat daarvan over is uit de Khmer-tijd.
Ik heb gehoord dat een homestay erg leuk is; zo maak je dus het echte Thaise leven van dichtbij mee.
Misschien een idee om het noorden met het oosten te combineren ?
Je kan bijvoorbeeld vanuit Chiang Mai vliegen naar Udon Thani en vanuit Udon Thani zuidelijker reizen naar Khon Kaen en/of Khorat en zo terug naar Bangkok.
Ander idee is om een auto te huren in Chiang Mai en vandaar naar Udon Thani of Khon Kaen te reizen. Zou je bijvoorbeeld in 2 dagen kunnen doen en overnachten in Phitsanulok.

Ik vertrek nu maandag naar het Noorden en het Oosten van Thailand voor 1 maand…Het lijkt me daar schitterend.

Weet je hoeveel de vlucht van Chiang Mai naar Ubon Thani kost?En hoelang je erop zet? En vliegt die elke dag?

Over Ubon Thani heb ik eigenlijk niet veel info gelezen, is daar iets te bezoeken of beter direct naar Khon Kaen gaan?

Hoi,

Goed vooruitzicht dat je maandag vertrekt ! Ik denk dat je 2 plaatsen door elkaar haalt, namelijk Ubon Ratchatani en Udon Thani (vandaar waarschijnlijk Ubon Thani ???).
De vlucht van Chiang Mai naar Udon Thani vliegt op de dagen maandag, woensdag, vrijdag en zondag (Phuket Airways). Op de andere dagen kan je alleen met Thai Airways via Bangkok vliegen.
De Phuket Airways vlucht duurt 1 uur en 25 minuten en als je hiervoor in Nederland een ticket zou kopen ben je ongeveer € 45,- kwijt inclusief lucht.
Ik ben nog nooit in Udon Thani geweest dus weet niet of er echt heel veel te zien is. Voor zover ik weet zijn er geen grote toeristische trekpleisters in de omgeving.
Wellicht dat Khon Kaen beter is, maar vanuit Chiang Mai zijn er geen directe vluchten op Khon Kaen. Maar je kan dus wel vliegen van Chiang Mai naar Udon Thani en vandaar met de bus naar Khon Kaen (ca. 115 km).
Goede reis en geniet ervan !

Ja, wist het niet meer Ubon of Udon…Al die namen,hé…
Ja, ik dacht dus eventueel direct van Udon Thani naar Khon Kaen te gaan…Nog 1 klein vraagje, zijn d’er verschillende vluchten per dag?Wat mij dan voornamelijk interesseert is of er smorgens vluchten zijn?

In ieder geval bedankt voor uw zeer uitgebreide informatie…

Hoi,

Phuket Airways vliegt slechts 1 keer per dag van Chiang Mai naar Udon Thani en dus alleen op maan-, woens-, vrij- en zondag.
Vertrk Chiang Mai is om 11:20 en aankomst Udon is 12:45.
Andere vluchten gaan allemaal via Bangkok.
Je kan ook kijken op www.airasia.com en/of www.nokair.com
Dit zijn lowcost-carriers in Thailand en je zou hier bijvoorbeeld ook een ticket van Chiang Mai naar Bangkok kunnen kopen en vanuit Bangkok de trein of de bus naar het oosten nemen !
Maar ik ben jaloers dat je maandag al vertrekt, ik moet nog 3 maandjes wachten…zucht…

Mmmm, ik heb er ook lang op moeten wachten hoor…Ik ben zeker al meer dan 3 maanden aan het lezen en plannen geweest…
En nu uiteindelijk vertrekken we!!! En ik kan u zeggen die 3 maanden zijn voorbij gevlogen :wink:

Ciao

Hoop dat mijn 3 maanden ook voorbij vliegen…nu nog precies 84 dagen wachten tot ik op vrijdag de 13e mei vertrek…hoop niet dat het ongeluk brengt…
In ieder geval veel plezier en ik hoop dat je na terugkomst nog een keer verslag uitbrengt hoe het was. Ben vooral errug benieuwd naar oost-Thailand !