Oost naar west met greyhound en huurauto

Hallo,

wij zijn bezig een reis te plannen van New York naar Vancouver. De bedoeling is om vanaf New York de Greyhound te nemen langs Chicago en dan ergens in Montana een auto huren (of kopen als dat een optie is), vanaf daar willen we dan naar het zuiden, langs een aantal National Parks.
Vanaf San Diego willen we dan weer omhoog rijden en uiteindelijk in Canada naar Whistler en Vancouver om vanaf daar weer terug te vliegen.

Met name over het tweede deel van de reis heb ik een paar vragen.

-is het mogelijk een auto te huren/kopen in montana die je vervolgens in Vancouver aflevert/verkoopt.
-wat zijn de kosten van zoiets
-waar kun je het beste overnachten (heeft het bijvoorbeeld zin een goedkoop tentje te kopen)
-en zijn er nog dingen die we absoluut niet mogen missen (tot nu toe staan iig Bryce, monument valley, grand canyon, Zion en daarna San Fransico op de lijst)

Voor alle bezienswaardigheden: kijk ook eens in de andere topics. Met name in West-Amerika ratelen we meerdere keren per maand het hele rijtje op wat de moeite waard is om te bezoeken. :wink:

Hoe wil je zelf het liefste overnachten? Zo goedkoop mogelijk? Tentje opzetten? Of toch iedere keer in een hostel of zelfs hotel om zo min mogelijk te hoeven doen?

Dan de auto: huren is mogelijk met afleveren in Vancouver. Kijk daarvoor bij een paar grote internationale ketens (zoals Hertz en Avis). Verkopen zal moeilijker zijn, vanwege het Amerikaanse kenteken. Je moet dan (denk ik) eerst een hele hoop importbelastingen betalen. Wat het wellicht makkelijker zou maken, is vanuit Vancouver weer terug de grens over en de auto in bijvoorbeeld Seattle verkopen. Ook andersom: vanuit Seattle is heel makkelijk in Vancouver te geraken met bus/trein.

een hostel vind ik eigenlijk het fijnst omdat je dan ook meteen in contact komt met andere reizigers.

Bij Avis en Hertz heb ik nog geen succes gehad, krijg dan vaak iets als “Sold Out” te zien ongeacht welke datum ik invoer :S.

bezienswaardigheden zal verder dan wel lukken denk ik met een beetje spitten hier.

Hoe lang ga je en welke tijd van het jaar?

we gaan voor 5 á 6 weken vanaf begin juli

Een auto huren in de USA en dan in Canada afleveren kan problematisch zijn. Vrijwel altijd moet de auto gehuurd in de USA ook in de USA worden afgeleverd. Er zijn uitzonderingen maar alleen op aanvraag. Daar zal je op de sites niets van lezen. Verder heb je aan 5-6 weken lang niet genoeg voor de plannen die je hebt. Ik zou ook maar vergeten een auto te kopen. Verzekeringen zijn peperduur en je hebt een homeaddress in de USA nodig. Om nog maar niet te spreken van kopen in de USA en verkopen in Canada.
Je hebt al gauw een week nodig voor NY en DC en dan met de Greyhound naar Denver, Van Denver via Moab, Capitol reef, Zion, Bryce, Grand Canyon, Las Vegas naar San Diego. En weer helemaal naar het noorden? Misschien de auto in Seattle afleveren (drop off kosten tussen $ 250,-- en $ 500,-- en dan met de trein of bus naar Vancouver.
Het kopen van kampeeruitrusting kan goedkoop bij bv Wal*Mart. Helaas zijn campings in het hoogseizoen al vaak volgeboekt, speciaal in de National Parks.
Sorry, dit is geen reis voor 5-6 weken als je onderweg de natuurwonderen wil zien om nog maar niet te spreken van de tijd die je in de steden doorbrengt. Het ZW zal erg heet zijn, ook niet zo lekker om te kamperen.
Yeehaw

Edit: laat maar, ik val in herhaling…

nou dat klinkt positief :stuck_out_tongue: reistijd is misschien nog wel uit te breiden, hoeveel tijd zou ik minimaal aan moeten denken?

de hitte en dat alles is volgeboekt hadden we al wel bedacht, maar we zijn toch aan het hoogseizoen gebonden, kwestie van creatief zijn en goed zoeken vrees ik.