Oost-Canada of Noordoost USA?

We hebben voor deze zomer een vliegticket geboekt heen en terug naar New York, van 5 tot en met 24/8. We willen zeker New York zien en de NIagara, en als het even kan ook walvissen. We houden van de natuur. Wat raden jullie aan, wat is het mooiste?

• route 1: van New York via Toronta, Ottawa en Québec tot Saguenay en dan terug naar New York - hebben we tijd genoeg om tot Gaspésie door te rijden of is dat teveel voor een kleine 3 weken?
  • route 2: via Boston langs de kust tot Acadia NP en via de White Mountains, Niagara en Amish country terug naar New York?

Graag jullie ervaringen!

Ondertussen denken we aan het volgende reisschema::
05/08 Brussel – New York
06/08 New York – Philadelphia - Washington (184 + 222 km – 2 h + 2h45)
07/08 Washington
08/08 Washington – Gettysburg - Lancaster (130 + 90 km – 1h45 + 1h30)
09/08 Lancaster – Ithaca (Finger Lakes) (380 km - 4h15)
10/08 Ithaca – Niagara Falls (270 km – 3h15)
11/08 Niagara Falls – Toronto (130 km – 1h30)
12/08 Toronto - Algonquin Provincial Park (290km – 3h15)
13/08 Algonquin Provincial Park – Ottawa (255 km – 3h)
14/08 Ottawa - Thousand Islands – Tupper Lake (160 + 185 km – 1h45 + 3h)
15/08 Tupper Lake (Adirondack Mountains)
16/08 Tupper Lake – Williamstown (280 km – 4h)
17/08 Williamstown – Boston (250 km – 2.45h)
18/08 Boston – Cape Cod (190 km –2h30)
19/08 Cape Cod
20/08 Cape Cod – Newport – Newhaven (355 km – 4h)
21/08 Newhaven – NY (130 km – 1h45)
22/08 NY
23/08 NY
24/08 NY- Brussel

Vinden jullie deze route haalbaar? Missen we iets belangrijks in de buurt? Vooral voor het Canadese stuk hebben we nog wat twijfels: zijn Montreal e/of Quebec city meer de moeite waard dan Algonquin PP? Is Thousand Islands de moeite?
Graag jullie reactie!

Deze route is echt heel erg leuk om te doen!!

Als ik jullie was…zou ik iets langer in Canada blijven…vooral in het Algonquin Provincial Park…dat is echt heel groot…en heel mooi in de periode dat jullie gaan. En verblijf bijv. een dag/nacht…of meerdere in Ottawa(downtown) erg gezellig en hele sociale mensen:) van daaruit ben je ook binnen ik denk 2,5 uurtjes rijden in Algonquin Park. Stuur ffies een berichtje als je meer wil weten over laat maar zeggen die regio van zuid(oost) Canada.

Groetjes Dirk

P.S. alsk jullie was…probeer iets minder te reizen en meer te genieten van verschillende locaties…

Bedankt voor je reactie.
Ik vond eigenlijk niet dat we zoveel kilometers deden. Vind jij van wel? En welk stuk laten we dan best vallen, dat is de moeilijkheid. We twijfelen nog of we Cape Cod wel doen. En misschien moeten we Philadelphia overslaan en maar één nacht in Washington blijven… Weet je misschien of Algonquin mooier is dan Adirondack Mountains? Of is het vergelijkbaar?

Dejon, ik weet niet of je al eens eerder in New York en Washington bent geweest, maar daar is ook een boel te zien wat de moeite waard is.

Als ik zo naar je reis schema kijk, dan blijft er niet erg veel tijd over om daadwerkelijk dingen te gaan bekijken/ondernemen.
Ik zou me iig niet vastpinnen op het schema, want je komt altijd op plaatsen waar je van zegt, “dat is niets” en ga je door, of anders om, dat je er juist langer wilt blijven.
Ik begrijp dat je zoveel mogelijk wilt bekijken, maar het zou zonde zijn als je de helft moet missen, omdat je weer onderweg moet.
Ik den dat Dirk dat ook bedoelt.

Groetjes
@nneke

Ik heb in september/oktober 2006 ook een rondreis door het oosten van de VS en Canada gemaakt (18 dagen). Onze route ging van New York naar Boston met tussenstops langs de kust New Haven- Newport. Via de White en Green Mountains naar Montreal, Ottowa, Mont Tremblant, Algonquin park, Toronto, Niagra falls en New York. We zouden eerst ook nog door naar Washington maar daarvoor hebben we geen tijd meer gehad omdat we anders maar erg kort op verschillende plekken konden blijven.
Algonquin park is erg mooi (hebben daar een Moose gespot) en ik vond persoonlijk Ottawa leuker dan Montreal.

Dan gaan we zeker naar Algonquin en er een dag of twee blijven.

In 2005 zijn we ook gestart in New York, 3 dagen, daarna zijn we naar de finger lakes gegaan. In de buurt van Ithaca op een camping gestaan. (2 nachten) Van daaruit naar Watkins Glen geweest. Natuurpark met wandelpad langs verschillende watervallen. Dan door naar Niagara Falls. (2 nachten) Natuurlijk de waterval gezien. Het stadje is wel toeristisch. Ook leuk is Niagara-on-the-Lake. Van daaruit zijn we naar het Algonquin Provincial Park gegaan. (3 nachten) We verbleven in Dwight. Dit is vlak bij de ingang van het park. Je kunt er geweldig wandelen, veel routes. Ook hebben we er gekanoed. Van daaruit zijn we naar Cardinal gegaan op de grens met Amerika (4 nachten) voor familiebezoek. Ottawa bezocht wat een leuke stad is. Onze laatste stop was Lake George (3 nachten) in de Adirondack Mountains. We wilde nog een camping zoeken vlak bij New York, maar dat is wat betreft afstand niet nodig. We hebben rustig de tijd genomen om ook de omgeving van een bepaalde plaats te verkennen. Dit is ons en onze 4 kinderen goed bevallen. We gaan dit jaar weer maar dan meer naar het noordoosten en Quebec.