Waar ik nog niet wijzer uit ben geworden…
Als je nu zo’n wereldticket hebt en je vliegt bijvoorbeeld van London - Bejing. Hoe gaat dat dan als je verder wil? Ga je dan gewoon weer naar vlieghaven van waar je verder wil? Ik bedoel, moet je die volgende vlucht dan op voorhand vastleggen?
Die vlucht moet je inderdaad op voorhand vastleggen. Alleen hoef je dan niet perse weer vanuit Beijing te vliegen, maar kan je zelf over land een route afleggen en weer vanuit een andere plaats vliegen. Maar alles staat wel vast (hoewel je opzich tijdens je reis nog wat kan schuiven).
En dat op voorhand weer vastleggen, hoe gebeurd dat?
Je kan een afspraak met het reisbureau maken, en dan kan je heel je route inclusief vluchtdatums vast gaan leggen. Zij kijken dan ter plekke of die vlucht ook nog te boeken is op de datum dat je wilt. Zelf heb ik het bij kilroytravels gedaan, zij rekenen voor zo’n afspraak geen kosten, bij andere bureau’s is dat volgens mij wel eens. Op sommige sites kan je het volgens mij ook zelf helemaal op internet invullen, maar vooral als je veel vluchten wil doen is het aan te raden bij een bureau langs te gaan.
Ik ben wat wijzer ![]()
Dankjewel