Ook maar even voorstellen

Dag lezers,

Ook ik zal me even voorstellen omdat ook wij op zoek zijn naar ervaringen…

Onze bedoeling is om volgend jaar juni/juli een week of 4 naar Noorwegen te gaan. Gewoon de tent mee, spullen in en uit de auto en we zien het wel.

Vraag is nu waar we rekening mee moeten houden en wat we echt MOETEN zien.

Groeten Arjan

Hoi Arjan,welkom op wereldwijzer!
Nou ik ken je plaaning niet voor je vakantie naar Noorwegen,maar als je in Oslo vertoefd dan kan en moet je zeker eens het “vigelandsparken” bezoeken!
Vigelandsparken is een behoorlijk groot park (circa 80 hectare). U kan hier ruim tweehonderd kunstwerken bewonderen. Deze kunstwerken zijn allen gemaakt uit massieve stukken steen/rots of hout.
Hou je van museum’s dan kan je ook het viking museum in Oslo bezoeken.
Bij het betreden van het Viking Museum worden bezoekers onmiddellijk geconfronteerd met het Oseberg Schip.
Wandelend langs het schip, bereikt men de as van het museum, met kunstvoorwerpen en verschillende varianten vaartuigen.
In de galerij boven de ingang zijn er thematische tentoonstellingen .
Het museum heeft ook een museumwinkel met boeken, posters, postkaarten, souvenirs en sieraden. In de zomer, worden er snacks en drinken verkocht bij de kiosk buiten het museum.
Noorwegen heeft veel watervallen.,populair zijn de Voringfossen.
Jaarlijks trekken vele reizigers hier naar toe.(De watervallen kunt u bewonderen tussen de Noorse steden Oslo en Bergen. Deze route is een drukbereden toeristenroute.)
Nou indien je nog met vragen zit,dan kan je altijd terecht op het Noorwegenforum hier op wereldwijzer!
Succ6 nog met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst,Arjan!
groet,georgessiam.