Ook een visumvraagje voor 4 maanden Indonesie

Hoi beste reizigers!
Ook ik heb een visumvraag, want ik heb een aantal visuminstanties én de ambassade gebeld, maar krijg van alle kanten iets anders te horen, dus ik ben de kluts een beetje kwijt en dacht: laat ik het vragen aan degenen met ervaring, in plaats van degenen achter het bureau.

1 maart vertrek ik voor 4 maanden naar Indonesie. ( gewone reis om het land te zien)
Eerst wilde ik een sociaal cultureel visum aanvragen, maar kreeg van veel mensen/ instanties én de ambassade te horen dat dit erg ingewikkeld was, zonder sponsor.

Dus besloot ik te gaan voor 60 dagen visum, een uitstapje te maken naar Kuala Lumpur of Shangai, en opnieuw een 60 dagen visum aan te vragen.
Dus belde ik vandaag opnieuw de ambassade voor een kleine vraag betreft dit visum, maar nu zei een ándere vrouw daar weer dat ik juist moest gaan voor een sociaal cultureel visum!!
Ik ken één nederlands meisje die daar woont vaag, via mail, maar vind het moeilijk om haar te vragen sponsor te zijn, en t lijkt mij ook ingewikkeld.

Nu is mijn vraag:

• wat kan ik beter doen? sociaal cultureel visum proberen te regelen of juist het land uit gaan?
  • als ik het land uit ga, moet ik dan al een vliegticket o.i.d naar Kuala Lumpur kunnen laten zien? ( en kan dat een retourtje zijn of moet het persé enkele reis zijn)

Zelf wil ik het liefste het land uit, ik vind een tripje naar Kuala Lumpur helemaal niet erg… als het maar te doen is met regelen enz!!

Hoop van jullie te horen!

Groetjes Floor die een beetje in de war is nu!

Ik bedoel natuurlijk Singapore, niet Shanhai.