onze route

Hoi allemaal,

In september gaan we naar Costa Rica en ons reisplan is als volgt:

Maandag 5 september aankomst San Jose
Dinsdag 6 sept Tortugero
Woensdag 7 september Tortugero
Donderdag 8 september Tortugero- Puerto Viejo de Talamanca
Vrijdag 9 september Puerto Viejo de Talamanca
Zaterdag 10 september Puerto Viejo de Talamanca
Zondag 11 september : rafting pacuare en door naar Arenal
Maandag 12 september: Arenal en rondom
Dinsdag 13 september: Arenal en rondom
Woensdag 14 september: Rincon de la Vieja
Donderdag 15 september Rincon de la Vieja
16 september: Monteverde
Zaterdag 17 september Monteverde
Zondag 18 september Manuel Antonio
Maandag 19 september Dominical
Dinsdag 20 september Corcovado
Woensdag 21 september Corcovado
Donderdag 22 september: vanuit corcovado naar San jose
Vrijdag 23 september terugvlucht naar Nederland

Is dit reisplan haalbaar? Zitten er iets niet tussen wat jullie wel echt aanraden en op de route zit of is iets minder, wat eruit kan?

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Groetjes,
Marlotte

Raften op de Pacuare rivier en ook nog door naar Arenal red je niet in 1 dag.
Met een beetje vroeg opstaan zou je dit reisplan wel kunnen uitvoeren met een rafting op de Sarapiqui rivier.
Beter is het een nacht in te lassen in Turrialba als je de Pacuare rafting wilt doen.
Ik zou ook Manuel Antonio laten vervallen en een dag extra nemen in Corcovado. Je kunt dan en het park bezoeken
en gaan snorkelen bij het eiland Caño.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Prima route, maar ook hier weer zie ik dat reizigers niet de tijd nemen om ergens de omgeving goed te leren kennen. Twee nachtjes en dan alweer snel door naar het het volgende doel. In twee of drie weken tijd zoveel mogelijk asfalt berijden.
Je komt op dag 1 ergens in de middag aan, dan kun je verder niet veel meer doen. De volgende dag kun je één tour of trip doen in die omgeving, want de volgende dag moet je weer verder.
Sla de Arenal over en ga voor drie nachten Rincon de la Vieja. Prachtige en rustige omgeving, nog weinig toeristisch. Manuel Antonio is meestal een teleurstelling vanwege het hoge Amerikaanse toerisme gehalte, met apen in het park die om koekjes komen bedelen. Daar is weinig natuur meer aan.
Lees ook eens deze post.
En over Corcovado lees je hier meer.
Want Corcovado is niet zomaar een soort van Veluwe park met een hoofdingang en wegen die er door heen voeren, nee alles moet lopend gebeuren en altijd met een gids. Het is een prachtig gebied en zeker de moeite waard!
Komende van uit Drake Bay of Puerto Jimenez (allebei bij NP Corcovado) is het een heel eind rijden naar San José. Je zou een tussenstop kunnen maken van een nacht in San Gerardo de Dota.
Veel plezier!

Otto
**Ojochal

www.elmonofeliz.com**

Helaas staat Arenal nog steeds vermeld als een plek waar je moet zijn geweest als je in Costa Rica bent geweest. Zeer toeristisch geworden net als Tortuguero en zeker in het leg seizoen van de schilpadden is het er erg druk en vooral ook duur. Ik zou ook kiezen om te gaan raften in Sarapiqui dat ligt meer op de koers naar Arenal. Ieder zijn route, het is wel de gebruikelijke toeristische route die jullie gaan nemen en er zijn toch nog zoveel mooiere plekken.
Prettige reis.

Hallo Henk en Carolien, wat fijn om jullie weer op het forum te zien! Mag ik gebruik maken van deze post om te vragen hoe het met jullie gaat?

Hartelijke groeten, Claudia

Hoe gaan jullie reizen? Met een huurauto of OV?
Ik zou in deze route Puerto Viejo skippen en die tijd gebruiken in Dominical (Park Marino Ballena) en Corcovado/Drake bay. Geloof dat je al tips hebt gekregen om op andere plaatsen te gaan raften dus dan zie ik het persoonlijk als omrijden/de verkeerde kant op rijden om in deze route nog naar Puerto Viejo te gaan.

We gaan reizen per huurauto. Dankjewel voor je informatie, zo komen we een heel eind met het samenstellen van de route.
We hebben inderdaad al 1 extra dag in Corcovado gepland, zodat we wat meer tijd daar hebben.