Ontwikkelingswerk

hallo!

Ik doe op dit moment eindexamen VWO en ik wil volgend jaar studeren. Het liefst wil ik ontwikkelingswerker (in het buitenland) worden, maar nu weet ik niet welke studie dan het beste is om te kiezen. het liefst zou ik projecten doen op sociaal/kunstzinnig gebied (het liefst met kinderen). ik zit vooral te twijfelen tussen Culturele Antropologie en Cultureel Maatschappelijke Vorming (CMV) (maar andere ideeën zijn van harte welkom). Heeft er iemand iemand tips, informatie of ideeën voor mijn studiekeuze?

Alvast bedankt!

Culturele Antropologie is de meest logische stap…

Men zegt weleens: er zijn dorpen door geen toerist bezocht, de huizen worden bezet door leergierige antropologen…

Hi,

Kijk ook eens op de site van de Universiteit van Wageningen (www.weksite.nl). De studie Internationale Ontwikkelingsstudies vind je misschien wel wat. Zou overigens niet voor de studie CMV gaan, maar dan ga ik puur op reacties af van mensen die de studie zelf gedaan hebben (niet onbelangrijk natuurlijk…).

Succes met het maken van een keuze!

Grtz, Carlinos.

Hey
ik ben 17 jaar en doe dit jaar eindexamen, ik wil graag daarna een jaartje er tussen uit en ben van plan een paar maanden in het buitenland te verblijven, liefst zuid-amerika,( bolivia,Peru) om daar ontwikkelingswerk te gaan doen. Ik zoek een meisje/jongen die ook intresse heeft om ontwikkelingswerk daar te gaan doen en die mee zou willen gaan.
Erandi