Ontmoeting Thailand

Hallo,

Ik ben een 23-jarige meid en ik heb vertrek 21 sept. a.s. naar bangkok. Verdere plannen: geen. Ervaring: geen.

Ik maak gebruik van al de handige tips hier op de site van where to go to! super om zo je info en ervaring te kunnen delen.

Ten eerste: is er iemand die rond deze tijd ook naar Bangkok vliegt?

En een tweede vraag: ik heb begrepen dat je aan de Cambodjaanse grens een visum voor Cambodja kan kopen. Geldt dit ook voor Maleisie en Indonesie?? <_<

Ook nog: het eiland Ko Samet moet prachtig zijn. Hoe kan je je het beste en low-budget (en veilig, want ben alleen) verplaatsen?

En…: klopt het dat je accomodaties 't beste van te voren kan boeken, omdat je opgelicht wordt waar je bij staat anders? :unsure:

Uiteraard zijn andere tips ook van harte welkom!!!

Bedankt!! :smiley:

Hoi,

Even een reactie op Ko Samet: is inderdaad een geweldig eiland !!! Nog niet overlopen door het massatoerisme en veel backpackers.
In Bangkok de bus nemen, ca. 2,5 uur rijden. Vervolgens nog een half uurtje met de boot.
Accommodatie op Ko Samet zou ik niet van tevoren boeken. De meeste guesthouses hier hebben ook niet eens een internetsite waar je kan boeken.
Ik heb zelf met mijn vriendin ruim een week in de Naga Bungalows gezeten. Simpele bungalows met een badkamertje met koude douche en een fan op de kamer (meer heb je ook niet nodig) voor 8 euro per nacht.
Verwacht geen bruisend uitgaansleven hier, wel leuke barretjes en restaurantjes op het strand. Verder vrij weinig te doen, behalve relaxen op het strand.
Ik ben ook zeker van plan weer naar Samet te gaan in oktober !!

Super bedankt v je reactie! Ik weet al ietsjes meer!

Ik kom ook niet voor het uitgaansleven, dus dat komt ff goed uit :wink:

visa voor maleisie is niet nodig, althans je hoeft er niet voor te betalen. Dat van indonesie regel je inderdaad aan de grens evenals het visum voor cambodja. In cambodja willen ze trouwens nog weleens vragen om je gele paspoort.

het visum voor indonesie krijg je sinds februari 2004 niet meer aan de grens!

er is over gesproken deze regeling wederom te wijzigen, dit heeft zelf het NOS journaal gehaald (toen was ik even blij!) maar helaas, niemand weet WANNEER en OF het weer mogelijk wordt je visum aan de grens te krijgen.

Nog een tip om te gaan naar Koh Samet.
Wissel je geld op het vaste land.
Want dat scheelt minimaal 1 Bath per Euro.
Er is verders niet zoveel te doen, dat klopt, maar zeer relaxed.

Er zijn een paar grote restaurants op het eiland, waar ook shows gehouden worden.
Laat je ook niet bedonderen door het hele eiland rond te rijden.
Dat is mij overkomen.
Laat je afzetten bij de ingang en vraag daar rond.
Voor veel informatie zou ik het Internet raadplegen of the Lonely Planet Guide.

Groetjes en succes van Peter

Indien het je bedoeling is om Low Budget te reizen, ff vertellen dat je ook makkelijk logie’s kan vinden voor 2 a 3 euro (meestal gemeenschappelijke douche en wc in dit geval) zowel in BKK als elders.
Afhankelijk van hoelang je wil gaan en wat je interesses zijn: je kan je makkelijk een week bezig houden in BKK. Maar op 1 dag heb je ook al de belangrijkste tempels bezocht. Ze liggen trouwens allemaal dicht bij elkaar.
Hopelijk staat er ook nog wat anders op je programma behalve BKK en Ko Samet.

Indien je naar Cambodja gaat: eerste trein tot aan laatste halte voor de grens, stukje met omgebouwde vrachtwagen tot aan de grens, daar aanschuiven voor je visum (laat je niet bedonderen), de brug over tussen alle invaliden die daar liggen te bedelen, en dan verder met een pick-up naar je bestemming van keuze. Laat je ook hier niet bedonderen, want ze durven gekke prijzen te vragen (tot 8x de normale prijs!).
Battambang in Cambodja is zeker een aanrader. En dan van daaruit met de boot naar Siem Reap. Prachtig! (van BKK tot Battambang is een hele dag reizen)

Indien je Maleisie intrekt: een geheimpje … de Perhentians :wink: … het paradijs op aarde (liggen vlakbij Khota Bharu, noord oosten dus)

Wat betreft veilig vervoer: alles is met openbaar vervoer te doen en zeker veilig (en veeeeel beterkoop dan de georganiseerde toeristenbusjes). Altijd wel je bagage in 't oog houden (doe je hier trouwens ook).

Have fun!

Ben het helemaal met Kohraya eens. Mocht je naar Maleisie gaan, dan zou ik zeker even stoppen bij de Perhentian eilanden. Echt een paradijs met mooie tropische, witte bounty-stranden. Echt een aanrader.
Je hebt Perhentian Kecil en Perhentian Becak, het kleine en het grote eiland. Het kleinere eiland heeft veel accommodatie voor backpackers, het grotere eiland heeft wat luxere accommodatie.
Verwacht geen bruisend nachtleven, dus neem een paar goede boeken mee.

Super bedankt voor jullie tips allemaal!!!