(origineel bericht op be-more.nl)
Ontdekkingsreis
Met Google kun je heel wat ontdekken. En met mijn i-Pad op schoot maak ik dan ook mijn eerste ontdekkingsreizen in het gebied rond Eston.
Zo vermoed ik nu dat Eston veel meer de naam van een streek is dan van een dorp. Want veel bedrijven zijn gevestigd in de Eston-area. Iets met Angels in de naam doet aan sky-diven in het gebied en vanaf de Victoriafarm kun je mountainbikeroutes in de omgeving volgen. Ook zit ergens het Tala Private Game Reserve. Waar ik zes jaar terug was. ik herkende het zwembad van de foto op de website:) En die bus, die ik in Eston liet stoppen (zie vorig bericht), volgens mij is dat bij nader inzien een trein. Google zit vol verrassingen.
Het meest merkwaardige verhaal tot nu toe was een berichtje uit een krant van een paar maanden geleden. Over een mysterieuze brand die gewoed had in een arbeiderswoning in de regio Eston. Er was zomaar vuur ontstaan, zelfs de brandweer had steeds weer nieuwe mysterieuze vuurhaarden ontdekt en zien (!!!) ontbranden. Uiteindelijk waren de bewoners van de woning dakloos geraakt: niemand wilde ze in huis opnemen, want ze waren bang dat het vuur dan ook in hun woning spontaan zou ontbranden.
De schrijver van het krantenartikel bracht het fenomeen trouwens in verband met de pyramides van Egypte.
Tja. De wondere wereld van Google.