Wat begon met een vakantiereis naar Kenia is uitgelopen op liefde voor dit land.
Ik heb mijn hart verloren aan de natuur, de cultuur en de mensen.
Tijdens deze reizen is de behoefte ontstaan iets te kunnen betekenen voor de jongeren daar.
Wil je op een kleinschalige en avontuurlijke manier Kenia ontdekken is dit echt iets voor jou.
Ik ben van plan om een reis te organiseren naar Kenia, wie lijkt het leuk om mee te gaan? Ik heb foto’s van de reis op mijn profiel geplaatst.
Ik kom nu 8 jaar in Kenia, ik heb er een bedrijfje opgezet (transpor) dit loopt nu en er kan een fam van leven. Ik heb 3mnd vrijwilligerswerk gedaan. Ik kom ongeveer 3x per jaar in Kenia vaak voor langere tijd. Ik werk daar met een kleine reisorganisatie samen, en een aantal dingen doe ik zelf met behulp van vrienden die daar wonen.
Zij kunnen zo iets verdienen en kennis maken met onze cultuur.
Een aantal jongeren waar ik mee werk, werken voor een nederlander of zijn gesponserd door Stichting Akision. Door de jaren heen wil je wat betekenen voor de mensen daar. Ik heb een trip door Zuid-Afrika georganiseerd.
Ik kreeg zoveel vragen van mensen die mee wilden naar Kenia, en dit heb ik vorig jaar gedaan het was een succes, daardoor kwam ik op de gedachte om dit vaker te doen. Een aantal keer ga ik mee, maar het kan ook zonder mij, of je kan alleen de Landcruiser met chauffeur huren en zelf je trip uitpuzzelen. Ook is het mogenlijk alleen een Safari te doen, of naar Mombasa te gaan, de organisatie die de landcruiser rijdt doet dit al jaren.
Ik hoop dat ik je antwoord hebt gegeven op je vraag?
Vooral het transportbedrijfje wat je hebt opgezet vind ik op dit moment erg interessant. We zoeken nog een mogelijkheid om een zwaar pakket van Nederland naar Ukunda te krijgen, en wellicht kan je transportbedrijfje daar iets in betekenen (vanaf Mombasa naar Ukunda, maar heel misschien heb je ook wel tips om het vanuit Nederland naar Kenia te transporteren).
Ik heb je hier ook een persoonlijk bericht over gestuurd.
Ook ik heb een zwaar pakket (125 kg) wat van hier naar Ukunda moet.Wellicht is e.e.a. te combineren?
Eventueel heb ik de mogelijkheid om het voor weinig geld naar Nairobi te laten vliegen met een bevriende KLM piloot.
Mail mij svp op [EMAIL=“wim.fabrie@gmail.com”]wim.fabrie@gmail.com