Ons project: verhuizen naar Brazilië

Hallo allemaal!

Samen met mijn Braziliaanse vriend die nu acht jaar in België woont, hebben we besloten om naar Brazilië te verhuizen.
Wat is ons plan?
We willen een bedrijf openen dat zonnepanelen plaatst.
Op dit ogenblik worstelen we ons door de wetgeving en de vele bureaucratische regels en verplichtingen.

Ik ben momenteel vooral op zoek naar Nederlandstalige mensen die ook de stap hebben gezet om naar Brazilië te verhuizen, personen die me wat raad en goede tips kunnen geven over allerlei zaken zoals: het oprichten van een bedrijf, zijn er Nederlandstalige boekhouders te vinden, wat met de belastingen, zijn er eventuele achterpoortjes,…

We willen ons graag vestigen in Rio de Janeiro, ergens in de buurt van Cabo Frio. Zijn er nog mensen die daar ergens in de buurt wonen?

Ik hoop via deze weg in contact te komen met een aantal lotgenoten.

Ik kijk alvast uit naar jullie reacties!

Hoi Marlies,welkom op wereldwijzer!
Brazilië is een gewilde bestemming geworden voor mensen die op zoek zijn naar een drastische verandering van levensstijl.
Natuurlijk komt er heel wat bij te kijken om te emigeren en een bedrijf uit de grond te stampen.
Daarom laat je goed informeren en stel zoveel mogelijk vragen in het Brazilië Forum hier op wereldwijzer!
Succ6 nog met jullie toekomstplannen,Marlies!
groet,georgessiam.