Online tickets boeken GOL

Ik probeer al een aantal dagen tevergeefs binnenlandse vluchten te boeken via GOL. Online zoeken naar dit onderwerp heeft nog niet geholpen dus vandaar dat ik hier naar een oplossing zoek.
Bij de laatste fase van het boeken wordt er gevraagd om een CPF nummer. Aangezien ik dit niet heb kan ik geen tickets boeken. Op andere fora wordt aangegeven dat je gewoon kan boeken zolang je site language maar niet op Brazil staat. Ik heb alle geprobeerd ‘Argentine’ ‘other countries’ maar geen van deze geven mij de mogelijkheid te boeken zonder CPF nummer.
Weet iemand raad? Of heeft iemand ervaring met de telefonische customer service van Gol?

Ik kan je wel helpen en kan ervoor zorgen dat je nog minder betaald in de meeste gevallen dan je op de site van GOL ziet.
Mail me de details en ik geef je een prijs. Je kan het dan gewoon overmaken vai de Rabobank! mijn email is tonvanrooij@gmail.com

1 like

Uiteindelijk na nog tien keer proberen dook het CPF nummer niet op bij het afrekenen. Het enige lastige is dat ik nu een bevestiging in spaans heb. Heb uiteindelijk voor enkeltjes Sao Paulo-Foz en Campo Grande - Sao Paulo ongeveer 90 euro per stuk betaald.
Het is bij GOL toch niet zo dat ik ook creditcards gegevens per post moet sturen?

Als je een nummer heb gehad het zgn Localizador nr dan is het waarschijnlijk gelukt. Zo niet check even bij je creditkaart maatschappij of er iets is afgeschreven en zo ja hoeveel.

Een enkeltje Sao-Paulo (GRU) naar FOZ had ik kunnen regelen voor R$ 149 ex tax en Campogrande - Sao-Paulo (GRU) voor R$129 ex taxen

Dus bij elkaar zo’n 100 euro ex. (2 keer 19,52 real tax) Ik stond al op het forum voordat je ging boeken met informatie over voordelige tickets!

Goede reis!

Hey Ton, bedankt voor je aanbieding maar ik ken je niet en regel het dan liever zelf. Het is van mijn credit card gehaald dus dat lijkt allemaal goed. Groetjes

Fijn dat het al geregeld is! Overigens zou ik er geen bezwaar tegen hebben om eerst de reservering cq boeking voor je te doen en je de details die ik van GOL gemaild krijg door te sturen en daarna pas de betaling van je te ontvangen. Indien het meer als 7 dagen voor de vertrekdatum is kan ik nog annuleren. Overigens had de betaling waarschijnlijk ook met je creditkaart gedaan kunne worden. Mocht je in de toekomst gebruik willen maken van mijn diensten kan ik je voldoende referenties geven! Goede reis!Wel goed van je om hier in Brazilië niemand te vertrouwen. Dat kan je een hoop ellende besparen! Heb er zelf ook erg veel baat bij! Het is hier nog het wilde westen maar dan in Zuid Amerika!

Bekend probleem. GOL beweert dat je met Mastercard met Secure Code en Visa online kunt boeken, maar dat is/was niet zo (nou ja, voor buitenlanders dus, tenzij het nu verholpen is). Ik ben in Montevideo maar een reisbureautje ingestapt om mijn ticket naar Floripa te boeken (Mastercard probleem). Ken iemand anders die het met Visa ook niet voor elkaar kreeg.

Het zal wel portugees zijn, maar als het Spaans is: post die bevestiging (credit card nr, en persoonlijke gegevens ff weghalen :-)) hier ff. Vertellen wij je wel wat er opstaat :-).

miserie, die Gol, ik heb 10 keer geprobeerd, ik kreeg steeds een error als ik wou betalen, nadien bleek dat er wel degelijk een transactie op mijn visacard stond, maar ik heb ik nooit een bevestiging gekregen van mijn boeking , niet per mail en ook niet op de website. Na info bij Gol zeiden ze dat ze niks geboekt was, en dat de transcatie op mijn visa waarschijnlijk “hangende” stond en automatisch zou geannuleerd worden binnen een paar dagen/weken, maar ondertussen zit ik wel dicht tegen mijn betalingslimiet, toch een beetje amateuristisch als je het mij vraagt, hopelijk komt alles goed.

Ok, de geruchten dat het probleem verholpen is (in een ander onderwerp) kloppen dus niet :-). Succes met die rare credit card afschrijving!

Wat je dan eigenlijk nog steeds moet doen als je vanuit NL een vlucht bij GOL wilt boeken is gelijk de helpdesk bellen bij de 1e error. Dan leggen ze telefonisch een “reservering” voor je vast, die je cash af moet tikken op het vliegveld in Brazilie. Als je in Brazilie zit: gewoon vlucht opzoeken en dan reisbureautje binnenlopen. Kost bijna niks extra.

Hallo
Was in augustus 09 in Brazilië en wou ook een Gol-vlucht boeken via website. Lukte niet vanwege geen CPF-nummer (dat hebben alleen Braziliaanse staatsburgers), heb dan maar bij een reisagent geboekt voor dezelfde prijs.

Ja het is allemaal erg wazig helaas, maar op de homepage van GOL als eerste rechtsbovenaan het land aanklikken ( other countries igv Nederland dus). Dan krijg je geen vraag voor de CPF.
I.v.m. de vele internetfraudes in Brazilie is t allemaal erg moeilik om via t net een betaling te doen, maar uiteindelijk komt t wel goed hoor…

Hola,

Na lang zoeken bleek de oplossing eenvoudig: gewoon de tickets boeken via de ARGENTIJNSE site van GOL. Dan wordt niet om een secure code gevraagd voor je mastercard.

Ik heb nu in ieder geval een mooi ticket van Salvador naar Iguacu voor nog geen 90 euro… :wereld:

Groet,
Arnout

Je stamt zeker van Columbus af! Goed gevonden.

Ton,
Heel veel bedankt voor de hulp bij het boeken.