Online boeken Machu Picchu

Hoi,

In juli ben ik met een vriendin in Peru. We zien dat er veel inca trails van 4 dagen zijn volgeboekt naar Machu Picchu. Kunnen we het ook daar op locatie boeken of moeten we van te voeren online een tocht vastleggen? Wat zijn goede touroperaters waar we kunnen boeken? We willen graag hiken (2/3/4 dagen), als we maar uitkomen bij Machu Picchu.

Alvast bedankt.

Groetjes Janneke & Ciska

Hoi Janneke,

De Inca Trail is voor juli reeds helemaal uitverkocht.
Er zijn wel alternatieven, ik benoemde ze reeds in deze topic: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=198158

In principe kan je ter plekke boeken, als je flexibel bent qua data ten minste. Want juli is hoog seizoen en treintickets zijn soms tien dagen van tevoren reeds uitverkocht. Dus als je weinig tijd hebt, raad ik aan om toch twee weken van tevoren je trekking vast te leggen.

Wij organiseren verschillende trekkingen, maar er zijn ook in Cusco zelf talrijke agencies. De route is ook over het algemeen dezelfde bij alle organisaties. Het is vooral de kwaliteit en betrouwbaarheid die kan verschillen.

Je kunt makkelijk ter plaatse boeken en je zal veel minder betalen dan wanneer je op voorhand boekt. Natuurlijk qua betrouwbaarheid ben je dan vaak iets minder zeker, alhoewel het normaal gezien steeds wel in orde is. Uiteindelijk werken al deze kleine reisbureautjes ook samen en kopen de grotere ook bij dezelfde operatoren in.
Indien je interesse zou hebben op voorhand te boeken, ik werk voor het Nederlands reisbureau Dos Manos Peru en wij organiseren ook vele alternatieve trekkingen zoals de Salkantay, de Lares Trek, de Inka Jungle trek,… Je kan altijd eens een kijkje nemen op de website www.dosmanosperu.com

Je kan online inkomtickets boeken , mar doe dit ook op voorhand , daar in juli en aug je misschien enkele dagen moet wachten , alvorens er plaatsen zijn. Dus het risico niet lopen ! Je kan ook steeds via veel reiskantoren een totaal pakket met treinen en transfers kopen , is duurder maar dan is alles wel geregeld !

Dankjewel voor je reactie.