Kaartjes voor Machu Picchu

Hallo,

Donderdag vertrek ik naar Santiago en ga zo door Bolivia naar Peru toe. Natuurlijk wil ik graag naar Machu Picchu.

Heb meerdere verhalen gehoord over het kopen van een kaartje voor de Inca Trail. Dat het wel een vol kan zitten en dat je dus snel moet reserveren. Ik ga dan in een wat rustigere periode dus misschien meer kans om dat ter plaatse te regelen. Zelf wil ik alleen naar Machu picchu de 4-daagse tocht doen.

Is er iemand die mij kan helpen aan een internetsite waar ik het evt. nog kan bestellen?

Of hoef ik me geen zorgen te maken en kan ik in deze periode altijd wel terecht?

Alvast bedankt,

Hallo,

Het is niet dat je een kaartje moet kopen, je moet een tour boeken voor de inca-trail. Afhankelijk van het seizoen moet dit vanwege de drukte enkele maanden van tevoren, ik weet niet hoe dat zit in de periode dat jij gaat. Er zijn op fora (bijv Thorn Tree of van Peru Startpagina) vast adressen van reisbureaus te vinden waar je kunt boeken, en ook tips of het in de periode die jij gaat makkelijk is om ter plekke te boeken.

Succes en goede reis,

Groetjes Loes

Hey! De incatrail is een druk bezochte route deze tijd van het jaar. Als je geluk hebt kun je nog ergens een trail boeken, het is echter zo dat de verschillende lokale touroperators vooraf maar een beperkt aantal plaatsen krijgen toegewezen van de overheid. Je moet geluk hebben maar misschien kun je bij Liz Explorer terecht, dat is een goeie en niet te duur. Wij hebben destijds 3 maanden van tevoren geboekt, en zelfs toen hadden we geluk dat de door ons geplande vertrekdag nog mogelijk was.

** Liz’s Explorer**
Calle Medio 114, Cusco, Peru
Tel: (51 84) 246619
Web: www.lizexplorer.com