Ongehuwd hotelkamer

Hallo allemaal,

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar een arabisch land. Ik woon inmiddels al ruim 2 jaar samen met mijn vriend en dus hebben we leuk een hotelletje geboekt. Nu blijkt achteraf dat je er alleen mag slapen als je gehuwd bent, wat wij niet zijn.
Geen annulering mogelijk…

Hebben jullie een idee of ik nog een kans maak om dit op te lossen?
We wisten het namelijk echt niet en ik weet dat als we wat beter onderzoek gedaan haddden, dan wisten we het wel … mja goedgelovige mensjes

Hallo Eline
Dat is heel vreemd, ik heb al genoeg familie en vrienden gehad die hier op vakantie waren
en gewoon ongetrouwd op hotel zaten.
Waar, hoe en welk hotel heb je geboekt dan, neem aan hier in de VAE ?

Groeten Bettina

Hoi Bettina,

Ik heb geboekt via booking.com en het hotel heet Panorama hotel Deira in Deira dus.
Toen ik mijn reservering doorploos zag ik opeens dat ongehuwd niet mag :frowning:

Hoi, heb ook even gekeken inderdaad, dat is ook voor het eerst dat ik zoiets zie. Waarschijnlijk nog een erg conservatief hotel, of misschien een oude regel.
Probeer iets met booking.com te regelen soms lukt dat wel ze zijn erg behulpzaam, en dat je dan iets anders bij hun boekt.
Je kan ook met hotel mailen en zeggen dat je ‘‘engaged’’ bent of dat een probleem is?
Ben benieuwd hoe het afloopt toch weer goed om te weten, en dat in Dubai !
Succes, Bettina

Nog een toevoeging heb nog verder gezocht.
Op andere sites staat dat enkel geregistreerde gasten de kamers opmogen, dit om de ‘‘gezelschapsdames’’ te vermijden.
Aangezien jullie samen uit NL komen reizen kan ik me niet voorstellen dat jullie geweigerd worden, maar vraag een bevestiging anders van het hotel.

Hoe willen ze dit controleren? Volgens mij staat dit niet in je paspoort of op je voorhoofd. Koop voor je eigen gemoedsrust 2 goedkope ringen en doe deze om. Dan lijk je getrouwd als dit je meer rust geeft.

Wij zijn ook als ongehuwde in VAE geweest en er eigenlijk nooit aan gedacht.

Dat is helemaal geen oude regel. Ongehuwd in dezelfde kamer slapen is wettelijk niet toegestaan. Maar ze gaan dat niet controleren hoor en je moet het ook niet zeggen als je incheckt. En al zeker niet van wakker liggen.