One way ticket

Hoi iedereen
Binnenkort, 21 april vertrek ik wederom terug naar Australië. Mijn plan is om naar ginder te gaan voor een goede 2 maand en een half en dan terug te keren naar België.
Ik ga een one way ticket kopen naar Australië en dan samen met mijn Australische vriendin terug gaan naar België. Maar aangezien zij al haar ticket gekocht heeft naar België, wil ik er voor zorgen dat ik met hetzelfde vliegtuig terug huiswaarts vertrek. Daarmee ik een one way ticket gekocht heb.
Maar !!! Ik heb vernomen dat one way tickets naar Australië niet lichtjes wordt genomen. Het is namelijk zo dat ik zelfs niet toegelaten ben in Australië met een one way ticket. Volgens een goede vriend van mij kan je alleen maar binnen in Australia als je een Working Holiday Visa hebt. Maar ik wil die nog niet gebruiken omdat ik in 2009 die Working Holiday Visa ga gebruiken. Working Holiday Visa kan je slecht éénmaal verkrijgen.
Kan iemand mij helpen aub? Ik heb gegronde argumenten nodig die mij kunnen aantonen dat een one way ticket naar Australia zonder WHV mogelijk is. Ik wil geen vermoedens. Ik wil zekerheid. Want ik wil daar niet staan in Australie en achteraf niet toegelaten worden in Oz.
Dank bij voorbaat

je hebt t one-way ticket al gekocht? anders kun je nl volgens mij beter gewoon een retourvlucht boeken bij de maatschappij waar je vriendin ook mee vliegt en ter plaatse proberen te zorgen dat t dezelfde vlucht is…

Tis een beetje een ingewikkelde situatie. Die vader van haar heeft het ticket geboekt en mijn vriendin heeft al meerdere malen hem gecontacteerd (haar vader woont aan de andere kant van Australië omdat die ouders gescheiden zijn) maar hij weet de datum niet wanneer hij geboekt had. Het is nu zo dat die vrouw van hem het ticket geboekt heeft en zij wil niet antwoorden op mails van mijn vriendin. Waarom weet ik niet. :s Het zou voor mij ook handig geweest zijn moest ik direct weten op welke dag zij het ticket voor mijn vriendin geboekt want dan had ik direct al het een retour ticket geboekt.
Maar nu, vandaag ga ik toch met ETA samen met mijn one way ticket boeken. En als ik niet toegelaten ben in Australië, wel dikke pech voor mij dan. Anderzijds zou het toch wel leuk zijn, moest er een mouw aan kunnen gepast worden.