one way ticket canada

iemand hier bekend met de panamerica route?
mijn vriend en ik willen deze graag rijden met een gekochte camper.
we zouden graag willen starten in canada en eindigen in argentinie.
nu is mijn vraag:
kun je met een one way ticket canada binnen komen?
als ze er naar vragen wat moet je dan aan kunnen tonen om te laten zien dat je het weer verlaat?
beter om een retour te kopen en de terugreis niet te gebruiken?

Als je een duidelijk plan hebt en goed voorbereid bent op vragen en dingen kan ondersteunen met papieren zou ik het er op wagen zonder terug vlucht.

Vragen die ik zou verwachten:

• hoe lang blijf je in Canada (handig dus om concreet te noemen wanneer je het land verlaat)
  • welke plaatsen in Canada ga je bezoeken? en daarna?
  • wat is het totale budget van je reis
  • hoeveel verwacht je in Canada uit te geven en wat hou je dus nog over voor de rest van de reis
  • hoe doe je dat met werk? kan je zo lang vrij krijgen dan? oh je hebt je werk opgezegd? wat ga je dan doen als je terug komt? en hoe zit dat met je woning dan?
  • ga je nog mensen opzoeken in Canada? zo ja hoe lang zal je daar verblijven? is het familie?
  • hoe ga je die camper kopen? wat gaat dat je kosten? hoe doe je dat met de verzekering?

Beste Sandra,

Ik ben benieuwd of jullie met jullie reis al zijn begonnen? Wij zijn namelijk ook van plan om in juli 2017 een bus te kopen in Canada en de panamerica route te nemen.

hallo!

nee wij zijn nog niet begonnen, willen in juli/augustus die kant op!
hebben zelf besloten een 4x4 (toyota hilux of vergelijkbaar) hier te kopen met een camperunit er op.
deze te verschepen naar canada en dan de route te gaan doen :slight_smile:

Hi!

Ik heb op dit moment een enkeltje naar Montréal staan en was inderdaad ook erg benieuwd hoe men hier tegenover staat…
In principe wil ik 3 maanden blijven en dan door naar de VS per bus en dan vlieg ik een maand later vanaf New Orleans naar Mexico.
Eigenlijk hoop ik dat de vlucht van de VS naar Mexico ook voor Canada al genoeg is om aan te tonen dat ik dus niet langer dan het visum (6mnd) geldig is, blijf.

Denken jullie dat het hebben van een busticket naar de VS en een vlucht naar Mexico voldoende is?

Ps. Wat een gave reisplannen zeg!!! :slight_smile:

wat ik heb gelezen op verschillende fora zou dat voldoende moeten zijn :slight_smile: