One way fee auto huur

Wij willen van Johannesburg naar Kaapstad met de auto. Ik ben al lang aan het zoeken maar “one way” en “one-way” geven geen hits.

Kan iemand een indicatie gaven van de one way kosten voor de autohuur?

Dank!

Standaard voor alle kleine en middenklasse auto’s 800 ZAR + TAX en voor de grotere 4x4’s kan dit oplopen naar 1500 ZAR - 2500 ZAR + TAX.

Groetjes Remco.

Hallo

Kijk ook eens naar eerdere berichten in dit forum tot een paar maanden geleden,
er is al meer over geschreven.
Er zijn enkele aanbieders die goed aangeschreven zijn en die ook een complete dekking
geven met ramen en banden en ook inclusief one way fee!

veel planplezier

Beste Remco, dank voor je informatie

Beste Peter, ik heb al aardig wat doorgelezen maar kon er niets over vinden. “one way” gaf helemaal geen hits dus vandaar deze vraag. Ik ga nog eens proberen een paar maanden terug te lezen voor een goed verhuur bedrijf.

Dank voor de hulp!

Hallo

Kijk op bladzijde 2 op datum 12-02-2014, daar hebben verschillende mensen gepost over
autohuur over verzekeringen en one way fee!

veel planplezier

Gewoon offertes aanvragen via de websites van de autoverhuurders. Als je verschillende pick up / return adressen opgeeft, berekent het systeem zelf de eventuele one-way toeslag. Daar hoef je niet specifiek op te googlen.
Tip: als je vliegticket en autohuur via dezelfde (internet)aanbieder regelt, krijg je vaak nog extra 5% korting. Kwestie van goed rekenenen wie uiteindelijk het beste past / goedkoopste is. Let wel op dat je echt appels met appels vergelijkt dus dezelfde verhuurvoorwaarden / verzekeringen / vrije km’s etc … :slight_smile:

Met zonnige groet,
Natascha Snelder | ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com

Hi Remco,

Dank voor je info, weetje wellicht ook wat de TAX bedraagt?

Hallo

Mocht de tax vergelijkbaar zijn met onze BTW dan is het nog maar
10 tot 12 Euro op dat bedrag, dus waar praat je over?
Ik zou het op de afrekening moet nakijken, maar wij hadden in juli/ augustus voor
40 dagen een auto van Kaapstad naar Johannesburg en uit mijn hoofd was
de one way fee ongeveer 55 Euro
Kwam nog bij een bekeuring bij Knysna R 250 is ongeveer 18 Euro en E-toll
van de rondweg bij Johannesburg van 1 euro nog wat!

veel planplezier

Vraag bij het huren ook direct een verklaring aan om Swaziland en Lesoto in te kunnen. Mocht je dit willen dan kan dat.

Wij wilden dit ook regelen nadat we de autohuur hadden vast gelegd maar de verhuurder gaf aan dat er nu een nieuwe reservering gemaakt moet worden. En uiteraard is onze auto dan ruim 100 euro duurder. Voor ons dus helaas geen Swaziland.

Beste Danny en Yara.

De TAX(BTW) voor autohuur is 14%. Bij een One Way Fee van 800 ZAR komt er dus ongeveer 112 ZAR bij aan TAX. Voor de gehele One Way Fee ben je dan inclusief de belasting met de huidige koers ongeveer 65 euro kwijt. Als je door Swaziland wil rijden is het raadzaam te informeren wat de kosten zijn voor een Cross Border Fee. Bij sommige verhuurders is dit namelijk gratis en bij andere betaal je er weer 50-100 euro voor.

Groetjes Remco.

In september hebben wij 3 weken een middenklasse auto gehuurd bij Sunnycars en de one way was rond de € 75,00
De auto was gehuurd in JB en ingeleverd in Kaapstad.

Wij moeten bij Hertz ZAR 800 incl. belastingen betalen.

Hallo

Klopt sabbie, even nagekeken, wij hadden de auto ook van Hertz en ook voor
Kaapstad-Johannesburg R 800 is vandaag ongeveer 55€ en toen zelfs iets minder
omdat de koers toen iets gunstiger was als nu!

veel planplezier