Grensovergang swaziland

In januari gaan wij met eigen huur auto, van krugerpark naar swaziland, en van swaziland naar St. Lucia.
Hoe zit het met de grensovergang?
van de een hoor ik dat het gratis is en de ander zegt dat je een formulier nodig hebt.
We hebben onze huur auto via Hertz en die zegt dat het 140 EUR contant moeten betalen bij de levering,
ik vond het nog al veel dus ik weet niet of dit klopt…
misschien mensen die hier ervaring mee hebben?

Je moet een extra verzekering hebben voor je autoals je een grens overgaat. Iedere verhuurmaatschappij Heeft daar zijn eigen prijzen voor. Maar autoverzekering in ZA is zo wie zo duurder als in NL, omdat niet iedereen verzekerd is daar.

Je moet een document hebben waarop staat dat de huurmaatschappij jouw de toelating geeft om Swaziland binnen te rijden.
Gewoon naar vragen bij ophaling van de auto, is niks speciaals.
Ze vragen daar soms een bedrag voor naargelang de maatschappij, een zogenaamd ‘cross border’,
maar 140€ vind ik wel veel, wij hebben nooit zoveel betaald.
Aan de grens zelf betaal je ongeveer 3€ ‘roadtax’.

Je betaalt Hertz voor het papierwerk dat ze je bij de auto mee moeten geven ivm de grensovergang.
Aan de grens zelf betaal je maar een heel klein bedrag (R50?) voor taxes. Dat is alleen bij binnenkomst in Swaziland.

Groetjes,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Ja klopt, bij de grensovergang, in het douane kantoor van Swazieland betaal je R5o voor wegenbelasting. Je kan met Randen daar betalen, maar je krijt swaziegeld terug, waar je in ZA niets mee kan doen.

Wij hebben bij Hertz niets betaald voor het crossboarder formulier. Gewoon gevraagd bij het ophalen van de auto. Maar deze heb je wel nodig!