Hoe sterk is jouw band met Indonesië? Onderhoud je contact vanuit Nederland met mensen in Indonesië? Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Heel leuk maar komt vaak als je weer thuis bent toch niets van:dag:
Heb via mail en sms nog steeds zeer regelmatig contact met mensen in Indonesië en ik ben van plan dat ook zo te houden. Na een jaar aldaar gewoond te hebben op verschillende plekken ben ik weer op zoek naar (vrijwilligers)werk. Heb in 2010 veel Engelse les gegeven aan o.a. basisschool en privé-groepen.
Heel veel sms-sen, af en toe via yahoo chat en soms via de post … waar een wil is, is een weg en ik ben ook zeker van plan om het contact gaande te houden
Na er 3 maanden te hebben rondgetrokken heb ik nog steeds mail- en sms contact met 2 mensen van daar, 1 uit Bandung op Java en 1 uit Gianyar op Bali. Kan niet zeggen dat het nooit op zal houden maar ben zeker van plan om dit nog een hele poos te blijven doen. Scheelt ook dat ik er zeker weer naar toe ga, dan kun je de contacten ook persoonlijk onderhouden.
Ik heb tijdens mijn reis Indonesiers ontmoet met wie ik nog regelmatig contact heb. Via Skype. Het enige probleem is het tijdverschil. Als ik tijd heb om te chatten, slapen ze, want dan is het daar midden in de nacht.
Lodewijk
ik heb mijn schoon fam in indonesie wonen,ga minimaal 1x per jaar langs en veel mailen en smsen
Dat is fantastisch. Dan heb je een extra reden dit prachtige land te bezoeken.
11 jaar geleden kwamen we in Amed, waar we twee kinderen van een vissersfamilie troffen, die zienderoge straatarm waren. Sinds die tijd hebben wij voor deze familie en onszelf een bankrekening geopend. Iedere maand krijgen ze geld zodat ze een schooluniform konden kopen en door konden leren. In Nederland ben ik thuis indonesisch gaan leren omdat de taalbarriere enorm was. Inmiddels hebben ze de toeristenschool af kunnen maken, en hebben het stukken beter dan voorheen. We hebben ze in maart weer bezocht. Ze hebben werk, en een nieuw huisje. Ze leven nog steeds niet in weelde, maar ze maken het goed.
Zij spreken inmiddels engels en zijn altijd blij ons weer te zien.
Wij vinden het fantastisch dat wij dit hebben kunnen doen. Het voelt na 11 jaar alsof je bij familie op bezoek gaat.