Onderhoud je contact vanuit Nederland met mensen in Amerika?

Hoe sterk is jouw band met Amerika? Onderhoud je contact vanuit Nederland met mensen in Amerika? Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

1 like

Ja het is soms moeilijk om heel regelmatig contact te houden, maar door facebook kan je wel makkelijk even snel iets van je laten horen (echt lange brieven sturen of bellen ben ik toch minder attent in dan, ook al neem ik me wel steeds voor om dat meer te doen). En natuurlijk wanneer iemand jarig is, bruiloft heeft, of een ander groots event meemaakt bel ik wel. Ik snap helaas nog niet veel van Skype, misschien als ik dat heb dat ik meer bel.
Natuurlijk ga ik het liefst gewoon langs >>> Helaas kost een ticket wel wat meer dan een mailtje sturen :wink:

Ik heb familie in de USA (colordo en oregon) en daarmee email ik regelmatig.
Ook hebben we allemaal een facebook-account.
Bellen doe ik ook regelmatig … maar niet zo heel erg vaak.
Soms vanaf mijn mobiel zelfs … zolang het nog voor die maand uit mijn bundel kan.

Vrienden … en internetvrienden (waarmee ik meer contact heb dan mensen met 12000 facebook’friends’ want dat zijn geen ‘vrienden’) heb ik ook … meestal via internet.

Maar ik ga ook bij ze langs als ik in Amerika ben.

Tevens familie in Canada, Ontario.

… Duitsland, België, Zwitserland, Balie indonesië … Thailand (da’s een achterneef van mij Zwitserse ingenieur die nu voor een paar jaar in Thailand woont ivm zijn werk)
De familie woont dus nogal ver uit mekaar … mijn nichtje zal volgend jaar voor twee jaar naar Mongolië vertrekken om daar les te gaan geven.
Verre familie = Altijd handig voor vakantie’s

Half juni komt familie uit Canada over, helaas maar voor 7 dagen. Waarvan ik er dan al twee mis omdat ik in de USA zit.

Sinds 1985 heb ik een Schotse penvriend. We hebben elkaar 2 keer ontmoet, 1 keer in Nederland en 1 keer hebben we samen een week vakantie gevierd in Londen. Begin jaren 90 is hij getrouwd met een Amerikaanse en na een aantal jaren in Schotland te hebben gewoond woont hij nu alweer een hele tijd in Oklahoma.
Vroeger schreven we brieven maar sinds de pc zijn intrede heeft gedaan e-mailen we. Veel makkelijker.

Jazeker, we houden contact met de (schoon)familie in Atlanta. Uiteraard via e-mail, maar ook bellen via Skype. Dat is dan weer leuk omdat je de webcam erbij kunt gebruiken en we op die manier ons neefje kunnen zien opgroeien.
Uiteraard niets leuker dan er zelf heen gaan, maar op deze manier kan je toch goed in contact blijven met elkaar.

Spijtig van de discriminatie , niet ten aanzien van …, maar wel tav gelijktaligen namelijk de Vlamingen.
Terzake : ik hou effectief contact vanuit Vlaanderen met mensen in de USA vermits mijn zoon en zijn gezin vdaar wonen.

Die mag je even uitleggen… Wie discrimineert wie en op welke manier?? :paranoid:

Oh wacht - er staat “onderhoud je contact vanuit **Nederland **met mensen in Amerika” terwijl er natuurlijk had moeten staan “België of Nederland”.

Lijkt me niet dat dit een bewuste poging tot discriminatie van de Belgen is hoor, maar goed.

On topic: ik ga de USA bellen! :slight_smile:

We hebben een paar keer kontakt per week,omdat het zo weinig kost.
Ik weet nog toen mijn broer ging emigrerendat was in 1975 kostte het bellen fl 2.50 per minuut,maar dat is gelukkig over.
Nu ga ik 2a3 keer per jaar naar Florida om hun op te zoeken,ikzelf heb er 3 jaar gewoond,maar kon er niet wennen vanwege de hitte.
Ik vind het een heerlijk land,goed eten,fijn shoppen,en aardige mensen.

=pontonboot;707116]We hebben een paar keer kontakt per week,omdat het zo weinig kost.
Ik weet nog toen mijn broer ging emigrerendat was in 1975 kostte het bellen fl 2.50 per minuut,maar dat is gelukkig over.
Nu ga ik 2a3 keer per jaar naar Florida om hun op te zoeken,ikzelf heb er 3 jaar gewoond,maar kon er niet wennen vanwege de hitte.
Ik vind het een heerlijk land,goed eten,fijn shoppen,en aardige mensen.
[/QUOTE]

Oeps, snelle reactie op mijn ludiek bedoeld bericht :slight_smile:
Oordeel ivm Amerika, en meer bepaald de USA, wordt niet beïnvloed door dit item.
Amerika is een potentieel aantrekkelijk land of vele gebieden. Zij missen echter een breed en diep onderliggende cultuur en kunnen dit door hun hoogmoed niet aanvaarden.
The USA zal nooit daarin veranderen, tot hun eigen nadeel

Voor mij ligt het natuurlijk wat anders. Met familie in Los Angeles, waaronder 3 kleinzoontjes, probeer je alle communicatiemiddelen. Email, videochatten, skypen of de gewone telefoon, de mobiel. Het tijdsverschil maakt het soms wel lastig, het is daar 9 uur vroeger. Je moet altijd even goed nadenken hoe laat het daar is.

Ik ben sinds lange tijd “adoptant” bij het Amerikaans oorlogskerkhof van Margraten(Limb.).
Ik heb lange tijd research gedaan naar de achtergrond van de soldaat wiens graf ik regelmatig bezoek.Op een ogenblik kwam ik in contact met een Amerikaan die voor een bibliotheek werkte en na enig graafwerk een nicht en neef van de soldaat vond en zo ben ik in contact gekomen en met de nicht van hem mail ik geregeld,foto’s sturen en met de kerst wat kleine cadeautjes sturen…ze is bvb helemaal gek van stroopwafels.
Twee jaren geleden zijn we naar de VS gegaan en hebben we haar ontmoet…een hele leuke ervaring en nog steeds een leuk contact.