Hoe heb je contact met familie/vrienden in Nederland?

Wanneer je in het buitenland woont heb je vast contact met familie en vrienden in Nederland. Dat kan natuurlijk via internet, skype, telefoon en misschien nog wel via de post.

Hoe heb je het meeste contact met je familie en vrienden?

Stem hierboven en licht eventueel hieronder toe!

De keuzes in de peiling overlappen elkaar. Skype is ook “via internet” en dat geldt zelfs (gedeeltelijk) voor telefoon, als je met Skype of voipproviders zoals Voipbuster en Voipraider en andere naar vaste telefoonnummers belt (niet gratis, Voipbuster / Voipraider en dergelijke een stuk goedkoper dan Skype; kwaliteit verschilt per land vanwaar en waarheen je heen belt).

Met “internet” wordt waarschijnlijk chat (onder meer via MSN, Skype [nog een overlap]) en e-mail bedoeld. Met “Skype” wordt waarschijnlijk voip (stemgeluid overbrengen) bedoeld (eventueel met beeld). Met “telefoon” wordt waarschijnlijk telefoon naar telefoon bedoeld. Of zie ik ook nog wat over het hoofd? Deze technologieën lopen steeds meer in elkaar over.

Ik hou contact met familie/vrienden in Nederland door internet (lange mails!), maar ook Skype. Het zorgt ervoor dat Nederland toch af en toe een stukje dichterbij is!
Gelukkig hebben we ook nog de ouderwetse post zodat ik een muur vol kan hangen met kaartjes! Dat blijft toch ook wel heel erg leuk!
Telefoon is niet mijn middel omdat het te duur is om te bellen!
Janet (Kenia)

Ik houd contact met familie en vrienden voornamelijk via Facebook en email. In Nederland deed ik niet veel met Facebook, maar nu blijkt het een superhandig iets te zijn. Ook in de plaats waar ik nu woon (Tolga, Noorwegen) wordt heel veel gebruik gemaakt van Facebook.

Mailen en bellen. Ik heb een Nederlands telefoonnummer op doorgeschakeld naar mijn Thaise mobiel, dat kost bijna niks (wereldnummers.nl) en ik bel gratis uit naar vaste nummers via Voipbusterwanneer ik Internet heb.

ik heb anders gestemd omdat ik ze eigenlijk allemaal wel gebruik, Facebook,email,skype,telefoon,watsapp maar ook gewoon nog het versturen/ontvangen van een kaartje blijft leuk :vak02:

Het belangrijkste contact verloopt via Skype met mijn ouders. Met andere familieleden (broertje, zusje, ooms, tantes) gaat wel wat via Facebook, maar in veel mindere mate.