ONAM in India

Hallo,

op 5 september 2011 vertrek ik samen met mijn vriendin naar cochi in India. Dat is precies in de perdiode dat het grote feest Onam word gehouden.

Nu heb ik er al veel over gelezen op internet maar word ik er nu niet echt duidelijk van waar nu echt de mooiste en leukste dingen gebeuren.

Hebben mensen dit feest al eerder mee gemaakt en/of tips voor dit feest?

mvg,

Rob

8 en 9 september zijn de officiele vrije dagen in Kerala.

In Trivandrum heb je een grote optocht door de stad rond de 10e september, deze start in de wijk Kowdiar en komt ook langs de dierentuin. Hij begint rond 4 uur 's middags. Er is ook een grote kermis in de stad.

Dat zal ook wel allemaal in Cochin zijn, dat moet je even vragen in de goede hotels. Wij wonen nl in Trivandrum (hollands gezin met 3 kinderen).

Een traditionele lunch is de OnamSadya, dit wordt op een bananenblad geserveerd.

Ga eens lunchen bij de Holiday Inn in Cochin, het eten is er heerlijk. Het is pas geopend. Heb je even genoeg van de drukte, dan is er een shopping mall, genoemd de Oberon mall. Ligt wel 10 km vanaf de Marine Drive, maar goed, wij komen er tot rust en ze hebben een goede boekhandel daar met goede kingsize cappuccino. Daar kun je rustig bijkomen van alle getrek en geduw en ze hebben een bioscoop + een heerlijk indiaas restaurant op de top floor (ik bedoel niet de food court maar er tegenover). Heerlijk chique eten voor ongeveer Rs. 350 = 5 euro.

Op zondag kun je bij de Taj Marine Drive brunchen voor een prikkie inclusief boottocht en vrij gebruik van zwembad en Sangria.

Als je de boot van Fort Cochin naar het nieuwe gedeelte wilt hebben, dan kost de Ferry maar enkele roepies (ik geloof Rs. 3). Als je een commerciele boot pakt, betaal je Rs. 450.

Als je met de boot aankomt in Fort Cochin, dan kun je daar enkele honderden meters verderop voor Rs. 50 per dag een fiets huren. Direct doen!

Veel plezier op je reis! India is leuk hoor!

Groetjes, Mieke Greefhorst

1 like

Beste Mieke,

Bedankt voor je leuke reactie en handige tips. We zullen er zeker gebruik van maken.

We reizen ook nog door Trivandrum misschien dat we jullie daar nog tegen komen;)

Ik had nog wel een vraagje over het reizen in India. Daar zullen jullie wel ervaring mee hebben.

Wij reizen van Cochin, via Trivandrum naar het meest zuidelijke puntje van India. Wat is volgens jullie de beste manier van reizen?

Wat kost een beetje taxi daar bijvoorbeeld?

Hopelijk kan je ons hier mee helpen.

Met vriendelijke groet,

Rob en Brenda

Hoi, je kunt het beste met de trein van Cochin naar Trivandrum gaan.
Wil je met de auto; Een taxi kost ongeveer Rs. 2000 voor de gehele dag inclusief chauffeur. Het is ongeveer 5 uur rijden. De trein doet er zo’n 4 uur over.

Volgens mij komt er geen trein in Konyakumari, dus dat zal met de taxi moeten. Er is een mooie route via Poonar. Maar het laatste stuk is erg druk en ook al is het maar 2 uur reizen vanaf Trivandrum, ik raad je toch aan om vroeg in de ochtend (rond 6 uur) te vertrekken. Vanaf 9 uur is het zó druk op de weg.

Als je vanuit het zuidelijkste puntje van India (zo bijzonder is het daar niet hoor, het is net Renesse, maar dan op zijn Indiaas, je hebt het zo gezien daar) doorreist naar Madurai, dan heb je weer een fantastische highway. Madurai is een echte indiase stad, heel anders dan Kerala. Je hebt daar fietsrikjsa’s en ossen, die zie je zelden in Kerala.

1 like

Er zijn verscheidene treinen vanuit Trivandrum naar Kannyakumari (Cape). De meeste treinen die vanuit Ernakulam (Cochin) naar Trivandrum rijden, gaan meestal door naar Kannyakumari.

1 like

Heel erg bedankt voor de tips,

Vliegtuig vertrekt over 4 uurtjes richting India.

Ben benieuwd:D