Omgeving Ha Giang Meo Vac Don van

Wij overwegen eind juli de omgeving van Ha Giang te verkennen. Het liefst zouden we vanuit Ha Giang een auto en chauffeur regelen. Ik heb dit echter nog niet kunnen vinden. Zijn er reisbureau’s in Ha Giang. Heeft iemand enig idee of er deze mogelijkheid is en is eind juli deze omgeving uberhaupt te doen gezien het weer? Wat mag je verwachten van de prijs? Ik zie genoeg georganiseerde trips vanuit Hanoi, maar vindt dit te prijzig. En met de bus vind ik weer te tijdrovend en mis je de vrijheid om uit te stappen, wanneer je op een mooie plek bent. Kortom wie heeft er informatie voor me.:wereld:

Hallo Gerrit,

Of er reisbureaus zijn in Ha giang?
Die zijn er wel maar in 2008 waren die wel op 1 hand te tellen.
Ook waren er toen weinig tours met een auto, wel diverse achterop een motor ter plekke te kopen.

Ja, de prijzen voor een prive tour zijn ook in Viet nam vrij hoog.
Reden is dat ook dat de prijs van een auto gewoon dezelfde prijs bedraagt als in europa.
Toyota inova kost al snel 27000 euro en met een benzine prijs van ruim 1 dollar per liter.
Salaris voor een chauffeur, afhankelijk van waar ie woont, zit rond de 15 dollar per dag.
Salaris van een gids rond de 25 dollar/dag. ( salarissen in Saigon )

Zo kom je alleen al zonder de commissie van het bureau al best hoog uit.

houd er ook rekening mee dat je een vergunning nodig het voor dit gebied; kosten 15 a 20 dollar pp.
Kan je ter plekke regelen of laten regelen door je bureau.

Ik denk dat je zelf je keuze moet maken en moet laten afhangen van je budget.

wat mag je verwachten.
Voor een bedrag van 250/300 dollar ( voor 2 personen ) per dag individueel, krijg je
4 wheel drive auto + chauffeur
engelsstrekende gids
vergunning
ontbijt / diner ( soms ook lunch )
entree
hotel, 3 sterren max
transfer Hanoi vv

Iets die richting zal je moeten zoeken.

gr. Ton.

Dankjewel Ton voor je reactie. We moeten maar op het laatste moment een keus maken, gezien de weeronzekerheid in die periode. Verder zou ik graag van je willen weten of je ook ervaring hebt met BA Be lake en de omgeving van Mai Chau. Zo ja, waar zou jouw voorkeur naar uit gaan en waarom, en verder overweeg ik nog om ipv Bac ha naar Coc Ly te gaan. Heb je daar ook toevallig ervaring mee. De reden hiervan is dat ik toch wel regelmatig lees dat door het enorme toerisme Bac Ha wat "verpest"is. We gaan 3,5 week naar Vietnam en zullen voornamelijk in het noorden blijven. De rijstvelden en de kleurrijke bevolking spreken me daar enorm aan. Sapa, Halong en Ninh Binh zullen we in ieder geval doen. Wel op onze eigen manier. Per bus/trein en toch proberen binnen de toeristische plekken, de rust te vinden. Probleem bij mij is altijd, dat me alles mooi lijkt en ik het lastig vind om een keus te maken. De laatste kleine week willen we naar Hoi An. Gewoon lekker uit rusten, wat fietsen, naar de zee en lekker lezen op een gezellig terras. Kortom heb je nog tips, ik hoor het graag.
Groet,
Willeke

Hallo Willeke,

Ik heb wel eens op een andere post geschreven dat het voor mij makkelijk is om voorkeuren te geven maar deze zijn dan persoonlijk en ook heb ik een andere smaak dan een ander.

Ik ben er namelijk al geweest en van daar uit kan ik schrijven.
Vind het moeilijk om een advies te geven en mensen zouden die volgen en het zou tegenvallen, omdat het bijv. hun smaak niet helemaal is en dus tegenvalt.

Ik probeer daarom eigenlijk zoveel mogelijk objectief te zijn en de gebieden te beschrijven.
De keuze is aan de lezer.

Maar nu je vragen.

Ba Be meer of Mai Chau

Beide zijn mooi en ik snap je twijfel.
Je weet waarschijnlijk ook dat het meer veel touristen trekt, zeker in juli.

Ik zou gaan voor Mai Chau maar dan om praktische redenen.
Je hebt Halong Bay al voor het varen.
Ook zijn de transfers naar het meer lang en kosten je bijna 2 dagen.

Keuze voor Mai Chau is beter te combineren met je andere idee voor Ninh Binh.
Je kan dan een rondje maken vanaf Hanoi.
Ik hoop dat je Ninh Binh provincie bedoelt en niet de stad zelf.
Dus voor Ninh Binh bijv. :
tam Coc, Cuc Phuong ed.

Bac ha of Coc Ly
Geen twijfel, Coc Ly.
Niet alleen omdat de uitspraak gelijk is aan mijn achternaam ( Kok ), maar wat minder touristen en je kan daar ook een leuke boottocht pakken en aanleggen bij dorpjes.

Hoi An
Hier zou ik gaan voor een lokatie bij de zee.
Vele restaurantjes aan de zee en is maar 5 km van de stad.

Ik weet je budget niet maar mijn favoriet in Hoi an is "River Beach resort "
Zeker omdat je van lezen houdt las ik.
Je hebt hier het beste van 2 werelden; resort aan de rivier en 2 minuten wandelen naar hun strandlakoatie.

Vraag hier voor de super de luxe room op de begane grond met river vieuw.
Ligbedden aan de rivier enz.
Ook gratis vervoer naar de stad.
http://www.river-beachresort.com/default.htm

Hoop dat je misschien kan helpen met je planning / voorbereiding.
Zoniet, een nieuwe poging van mij en / of de reakties van andere mensen kunnen je dan wellicht verder helpen.

gr.
Ton.

Bedankt Ton, je hebt me verder geholpen knopen door te hakken. Eigenlijk bevestig je wat ik zelf ook al had bedacht. Hotel Hoi An ziet er leuk uit, maar voor ons inderdaad misschien net iets te prijzig. Mocht je nog tips hebben voor de gebieden waar we nu heen gaan, dan hou ik me aanbevolen. En ik begrijp dat smaak altijd heel persoonlijk is.

Groet,

Willeke