Olifant vriendelijk in Chiang Mai

Elephant nature park en al die andere olifant vriendelijke organisaties houden ook de olifanten mishandeling in stand

Sent from my GT-I8190N using Wereldwijzer

helemaal mee eens het beste is gewoon al dat soort parken links te .laten liggen.

Sent from my GT-I9100 using Wereldwijzer

Als je ergens voor het eerst bent en je komt attracties zoals deze tegen denk je niet van “zou het wel goed zijn voor…”

Ga gewoon lekker de toerist uithangen, want pas als je iets gedaan hebt kun je een oordeel vellen.

My 0,02 ct

Ik snap wat je zegt Zaan maar toch als je even kijkt op bv YouTube dan zie je genoeg en hoef je het niet eerst zelf te ondervinden. Nu we het toch hebben over diervriendelijke toeristen kijk hier maar even naar : http://www.hieristhailand.nl/olifanten-tijgers-worden-mishandeld/

Ik heb zelf besloten om er niet naar toe te gaan. Het leek m’n zoon fantastisch om op een olifant te rijden en hem te wassen in de rivier, maar op mij komt het allemaal nogal onnatuurlijk over. Waarom moet een olifant door mensen gewassen worden en waarom moet erop gereden worden? Ik denk niet dat dat de wens van de olifant is. Waarschijnlijk is het omdat mensen het leuk vinden om dicht bij olifanten te zijn en daar dus ook dik voor willen betalen… Het mooie verhaal er omheen is de positieve PR die klanten moet lokken.

Wij hebben wel olifanten gezien, maar dat was in het Khao Yai National Park, waar ze in de vrije natuur leven…