Na 4 jaar mijn HBO opleiding te volgen ben ik nu eindelijk helemaal afgestuurd! Ik ben een jongen van 22 jaar en voordat het ‘echte’ leven gaat beginnen ga ik nog even een tripje maken!
Ik wil al op korte termijn weg (circa 6 weken) en wil dan voor een periode van circa 3-4 maanden gaan reizen door Azie. Een vlucht als naar Thailand, Bangkok, als uitgangspunt. Om na 2/3 weken? in Bangkok weer verder te gaan. Richting Laos en/of Cambodja.
Het idee van de reis is dat ik er even goed tussenuit wil en op een rustig tempo wat cultuur wilt snuiven. Maar dat niet als uitgangspunt nemen, ik zou graag willen leren surfen en andere activiteiten ondernemen en af en toe goed stappen.
Zoals wel blijkt uit dit verhaal mijn hele reislijn is eigenlijk nog helemaal leeg! Ik weet totaal niet wat mij te verwachten staat en weet niet in hoeverre het handig is al om bijvoorbeeld bepaalde vluchten te boeken vooraf. Is dat eenvoudig daar te doen?
Een hoop ideeen en veel vragen;
Met deze duur, wat is te adviseren?
Waar moet je zeker geweest zijn?
Waar kan goed gesurft worden, Bali?
Laos/Camobja/ Vietnam allemaal proberen aan te doen?
Welke landen zijn het goedkoopst?
Waar is het het mooist om over land te reizen?
Welke stukken het beste te vliegen?
Nog andere landen aandoen?
Als jullie mij kunnen helpen met deze vragen (of enkele natuurlijk!) graag!
Daarnaast ben ik ook op zoek naar iemand die ook plannen heeft richting een reis naar zuid oost azie in deze periode (waarschijnlijk gedetailleerder)… Dus ben je toevallig in die periode ook in de buurt reageer even!
Super bedankt alvast!
Groetjes Erik